TIVOLI JO13-1

Wedstrijdverslagen Voorjaar (3)

Competitiewedstrijd 01-04-2017

Acht JO13-3 - Tivoli JO13-1 8-0 (6-0)

We begonnen de wedstrijd met 11 man hierdoor mocht verstandig met de energie omgegaan worden. Doordat Mervan afgemeld had door ziekte konden we in aanval geen vuist maken, Whaleed probeerde wel de bal vast te houden zodat bijgesloten kon worden, maar de aansluiting bleef uit. We hebben geen echte kansen kunnen creëren. De 1e helft was allemaal veel te slap, waardoor Acht makkelijk kon voetballen, binnen 5 minuten was het al 3-0, ruststand 6-0. In de rust zijn ze even flink wakker geschud, dit werkte, Acht kreeg nauwelijks kansen, er werd nu wel gestreden om iedere bal, hopen dat dat kwartje valt, met druk zetten maak je het de tegenstander moeilijker om te voetballen.. Begin een wedstrijd met deze instelling, maakt het spelletje leuker en makkelijker en voor de tegenstander moeilijker.

Competitiewedstrijd 08-04-2017

Tivoli JO13-1 – Oirschot JO13-6 1-5 (1-2)

We begonnen aanvallend sterk met als resultaat enkele kansjes, maar toch viel het 1e doelpunt aan onze zijde, een corner werd onhoudbaar ingekopt. Na een combinatie in het midden tussen Whaleed en Mervan werd, met de grote teen, door Mohamed nog net de bal voorbij de keeper getikt 1-1. Het spel ging goed op en neer, wij een paar kansjes en hun ook. Weer een voorzet van Oirschot, dit was hun kracht, grote snelle buitenspelers, nu stonden bij de 2e paal 3 man vrij 1-2, dit was tevens de ruststand. De druk vanuit Oirschot bleef hoog en we hadden steeds minder verdedigend antwoordt, vooral via de zijkanten bleven ze gevaarlijk. Hier speelden bij hun 2 grote jongens waar onze backs niet tegen opgewassen waren. Na een aantal aanvalsgolven bleef de teller op 1-5 staan Jammer jongens, goed gewerkt.

Competitiewedstrijd 15-04-2017

Tivoli JO13-1 – Acht JO13-3 0-5 (0-2)

Acht was voor de wedstrijd al kampioen, maar dat was bij hun niet bekent, hierdoor was dit voor hun de kampioenswedstrijd. Ze gingen vol in de aanval en al snel scoorden ze 2x ( te makkelijk, zij fel op de bal, wij te afwachtend) Doordat Tycho de nacht ervoor ziek geworden was, stond Quinn in het doel, voor hem was het weer even wennen, was toch zeker een jaar geleden dat hij gekeept had. Na de eerste 2 doelpunten, was de verdediging wakker en rechtte haar rug, ruststand 0-2. Vanaf de zijkant waren de leiders er niet gerust op, dat was een compliment voor ons, we gaven het niet zomaar weg. Alleen was het moeilijk om echte kansen te creëren, hun laatste man speelde een top wedstrijd, er was geen doorkomen aan. We bleven goed werken en maakten het Acht lastig genoeg, uiteindelijk wonnen ze toch ruim met 0-5, verdiend kampioen. Op naar de laatste wedstrijd, proberen het seizoen winnend af te sluiten. Martien en Dion