TIVOLI 1

Wedstrijdverslag 3

25-09-2016

Riethoven 1 - TIVOLI 1 0-2

BAS LEATOMU·DINSDAG 27 SEPTEMBER 2016 ‘Riethoven blijkt lastig te nemen horde’ Riethoven - Zondag 25 september jl. stond de 1ste uitwedstrijd van het seizoen op het programma en het was meteen een grote naam op papier. Riethoven was immers gedegradeerd en had al haar voorgaande wedstrijden gewonnen. Tivoli zou Tivoli niet zijn als het de aanval op de 2e plek niet zou openen, want dat was immers de inzet van deze wedstrijd. Met in het achterhoofd dat volgende week de kraker Sterksel - Riethoven op het programma staat, kon er een mokerslag uitgedeeld worden door de oranje leeuwen. Wederom had het 2e en het dames elftal hun wedstrijd met speels gemak gewonnen en moest het 1e ook haar naam hoog houden op bezoek in Riethoven. 12:30: iedereen was wederom netjes op tijd. Eerst keken zij hun ogen uit bij de wedstrijd van Tivoli 4, waar de 1 na de andere spectaculaire goal gemaakt werd. Met deze goals nog vers op het netvlies gebrand maakte zij zich op voor de bespreking, deze was kort en bondig en er waren enkele mutaties in de opstelling te ontdekken. Zo kreeg Joey van Hoof een basis plaats toebedeeld aan de hand van zijn sterke optreden de week ervoor. Ook was er een basis plaats ingeruimd voor de jonge Bjorn Bertrams die de “licht” geblesseerde Jensch Feskens verving. Bart’Affelay’Bonnema ontbrak in de basis elf, omdat de man van glas wederom een niet te verklaren blessure had opgelopen in een spier waarvan zelfs de fysiotherapeut niet van wist dat die er zat. De solide en ervaren links back René Lathouwers had al te horen gekregen dat hij vol aan de bak moest, omdat de rechtsbuiten van Riethoven sneller dan het licht bleek te zijn, ook wel het boerse equivalent van Churandy Martina. Vanwege zijn jaren lange ervaring en intensief loopvermogen zou hij ook dit varkentje wel kunnen wassen. Aangekomen op het sportpark, dat omringd bleek te zijn door maisvelden, werd het hoofdveld vakkundig geïnspecteerd. De lijnen hadden meer weg van wit geverfde loopgraven en het gras was op sommige plekken ver te zoeken. Gelukkig kon er deze wedstrijd weer vol gas gegeven worden door de mannen, want het hoofd medische staf was weer terug. Sam Mac Gillavry zou er weer op toe zien dat iedereen volledig fit en scherp aan de wedstrijd zou kunnen beginnen. Zo gezegd zo gedaan, Tivoli schoot uit de start blokken en wist de tegenstander meteen haar wil op te leggen. Dat resulteerde meteen in een paar goede kansen, die helaas onbenut bleven. Tot de 10e minuut, een lange bal van Mike’ hardcore’ van Dijk viel tussen de slecht communicerende keeper en laatste man van Riethoven in, beide heren aarzelde waardoor Jordelinho er met de bal van door kon en hem in het lege doel kon schuiven. 0-1 de bezoekers kwamen verdiend op voorsprong. Daarna viel er weinig spannends te noteren, Tivoli had het betere van het spel en Riethoven kon het spel niet maken, hierdoor was de 0-1 ook meteen de rust stand. Aan het begin van de 2e helft werd de Italiaanse vleugelflitser van weleer gebracht, Jensch Feskens. De toeschouwers zagen een iets ander spelbeeld terug in de 2e helft, Riethoven oefende meer pressie uit richting het vijandelijke doel, alleen leverde dit nauwelijks goede kansen op. Aan de andere kant kwam Tivoli er af en toe gevaarlijk uit met haar pijlsnelle aanvallers en Riethoven mocht van geluk spreken dat Tivoli het niet afmaakte. Na een uur spelen had Hans genoeg gezien en om onverklaarbare wijzen haalde hij de sterk spelende Joey van Hoof naar de kant voor pinch-hitter Bas’Zlanti’ Santema. Kon hij wederom vriend en vijand verrassen met 2 goolen? Vriend en vijand werden zeker verrast maar niet op een positieve manier. Na enkele kansen om zeep te hebben geholpen, toverde hij nog een hakbal uit de hoge hoed waarmee hij de lachers op zijn hand kreeg, met nog 10 minuten op de klok leek het de spits een goed idee om eerder richting de douche te verkassen, rood te incasseren en zo de spanning terug te brengen in de wedstrijd. Riethoven zette nog 1 keer aan en versierde een vrije trap op de rand 16, deze belanden op de paal en uit de tegenstoot scoorde Tivoli de bevrijdende 0-2, wederom verscheen de naam van Jordelinho op het scorebord en was Jensch de man van de assiest. 3 wedstrijden gespeeld en 9 punten: de Tivoli trein dendert door, passeert station na station en de vraag is waar ligt hun waterloo. Dit team kan rekenen op een fijnzinnige mix van een solide defensie, een pijlsnelle en onberekenbare aanval en met een goed georganiseerd middenveld. Volgende week zondag speelt Tivoli tegen DOSL op het eigen sportpark dus kom de oranje leeuwen wederom aanmoedigen net zoals tegen Riethoven het geval was. P.S. Voor supporter sfeer acties gelieve contact op te nemen met Leroy Renders die zich ook uit bij Riethoven van zijn beste kant liet zijn en het team naar de overwinning schreeuwde. Maar hij wilt het in het vervolg groter gaan aanpakken met spandoeken, fakkels en tifo’s dus meld je aan bij Leroy Renders en laat je steun niet onopgemerkt blijven. Balbezit is heilig - De Voetballende Columnist.