TIVOLI 1

Wedstrijdverslag 7

23-10-2016

Terlo 1 - TIVOLI 1 0-5

BAS LEATOMU·WOENSDAG 26 OKTOBER 2016 ‘Uitblinkende rechtsback opnieuw held van de Tivoli-natie’ Terlo - Zondag 23 oktober was het eindelijk zo ver, koploper Tivoli kon een klein gat gaan slaan met naaste achtervolgers Sterksel & Riethoven. De inhaalwedstrijd tegen Terlo stond immers op het programma en mocht Tivoli deze in winst omzetten, dan werd er een gat geslagen van 3 punten op de ranglijst. Tevens zou dit dan ook de 7e overwinning op rij betekenen voor het equipe van Hans Bonnema. Gewaakt werd er voor onderschatting van de tegenstander, ook al bezetten zij de 11e plek op de ranglijst. Toch hamerde Hans er telkens op dat geen enkele wedstrijd hetzelfde verloopt als die tegen Dees (1-7 winst). Ook vandaag zou er voor elke meter geknokt moeten worden, elk duel aangegaan moeten worden en elke tegenstander uitgeschakeld moeten worden. Elke tegenstander wil de koploper punten afsnoepen en zo ook Terlo. Ingraven en een muur opgooien was het strijdplan van Terlo, wist de trainer zijn mannen van te voren te vertellen. Tivoli zou het spel moeten maken, de kleine ruimtes behendig bespelen en rustig wachten op de kansen en dan scherp toeslaan. Voor de oplettende kijker, werd tijdens de bespreking duidelijk dat enkele spelers disciplinair gestraft werden en hun heil konden zoeken op de daarvoor aangewezen strafbank. Bas Leatomu René Lathouwers & Jordelino Joao Bosco waren de uitverkorene en werden gecomplimenteerd door Tom De Haas. In het bedrijfsleven noemt men dit soort verschijningen kapitaalvernietiging. Luxeproblemen voor de trainer en stevige concurrentie zijn termen die je in 1 adem kunt noemen met dit tivoli, het Manchester City van de 5e klasse. Hierdoor begon Tivoli in een ietwat gemuteerde opstelling, in tegenstelling tot de weken daarvoor. De man van glas Bart Bonnema begon op de linksbackpositie, een positie die hij met zijn loopvermogen en tomeloze inzet makkelijk zou kunnen invullen. Op het middenveld was een plekje ingeruimd voor powerhouse middenvelder Remy Wooding, een ware verschrikking voor elke nummer 10 of wie er dan ook in zijn zone komt. Hij word bijgestaan door de lichtvoetige Joey van Hoof en allround middenvelder Ralf Walravens. In de punt van de aanval, de van een schorsing terugkerende Bas Santema. Zou hij opnieuw zijn klasse kunnen etaleren! De 1e helft was erg sober en viel er weinig te genieten voor de meegereisde Tivolianen. Zoals eerder voorspeld groef de tegenstander zich in op de eigen helft en probeerde het Tivoli te verrassen op de counter. Maar het verdedigende duo Luuc Bonnema & Mike van Dijk is niet van gisteren en laten zich niet zo snel om de tuin leiden. Terlo tekende enkele kansen aan, maar deze werden vakkundig om zeep geholpen door de uiterst betrouwbare sluitpost van de oranje leeuwen Axel Walravens. Net voor de thee sloeg Tivoli toe, vanuit de corner was het de centrale verdediger Luuc Bonnema die boven de rest uittorende en de bal in het doel werkte. Loon na werken zullen we maar zeggen. De 2e helft was van een hele andere orde. Hans had in de rust een sloopvergunning aangevraagd, wat resulteerde in het vakkundig afbreken van de muur van Terlo. Binnen 10 minuten liep Tivoli uit naar 0-3. Eerst was het Ralf Walravens die een afgeslagen bal met puntgave precisie in het doel volleerde. Daarna was het de spits van weleer die een duit in het zakje mocht doen. Bas Santema werd opnieuw in de harten van de Tivoli-supporters gesloten door zijn goal en zijn zonde werden hem vergeven. Het slotakkoord was voor de gebroeders Leatomu. Bij de 0-4 bediende de altijd opkomende rechtsback Niek Leatomu zijn oudere broer. Enkele minuten later mocht hij zelf aantekenen voor de 0-5, na goed voorbereidend werk van Joey van Hoof verschalkte de rechtsback, de uitkomende keeper met een lobje waar Dennis Bergkamp jaloers op zou zijn. Mooi om te zien dat hij zijn goal opdroeg aan iemand die een moeilijke periode doormaakt Luc Verbeek. De spits kampt momenteel met een knieblessure en de rechtsback probeerde met dit immens mooie gebaar hem een hart onder de riem te steken. 0-5 was een terechte uitslag, die nog veel hoger had kunnen oplopen als Joey Klaassen die ochtend zijn oogkleppen had afgedaan. Zoals wel vaker had hij wederom last van acute goolenvisie, een vervelende aandoening waarbij de getroffen speler alleen nog maar oog heeft voor de goal en niet voor de medespelers om zich heen. Helaas is hier nog weinig over bekend, enige wat misschien zal helpen is rust in het hoofd en zo proberen om het overzicht terug te krijgen.

‘Pizza, Lasershow & DJ’

Over 2 weken zal Tivoli eindelijk weer een keer op de heilige grond van sportpark Heihoef spelen. Casteren is de tegenstander en misschien wel de 8e club die aan de zegekar word gebonden. Er word gespeculeerd dat er na afloop van deze wedstrijd Pizza is voor de spelers van 1,2,3 & het dames elftal, ook zal de avond aan elkaar gedraaid worden door een DJ en word dit alles feestelijk afgesloten door een Lasershow. Balbezit is heilig - De Voetballende Columnist.