TIVOLI 1

Wedstrijdverslag 21

23-04-2017

Tivoli - Dosko’32 3-0

BAS LEATOMU·DINSDAG 25 APRIL 2017 De at’s one small step for man, one giant leap for Tivoli Eindhoven - Zondag 23 april jl. stond de laatste grote horde voor Voetbal Sv Tivoli op het programma, Dosko’32 op sportpark Heihoef. Bij winst zou de voorsprong op Riethoven oplopen naar 9 punten en met nog 3 wedstrijden te spelen, heeft de ploeg van Hans Bonnema en Marcel van de Kamp genoeg aan 1 punt. Na de verliespartij thuis tegen Riethoven, was de spanning even terug in de titelrace. Tivoli stelde orde op zaken en won al hun wedstrijden met gemak, waar Riethoven week in week uit punten verspeelde en zo steeds verder achterop raakte.

Titanen-spits

Iedereen was mooi op tijd aanwezig voor deze kraker in de kelderklasse en dat scheelt voor de trainer al een slok op een borrel. Met de uitwedstrijd in Duizel in het achterhoofd, dachten de spelers aan een makkelijke overwinning, het werd immers 1-4 voor Tivoli. Hans wou hier niks van weten, want Dosko’32 zou alles in de strijd gooien om de na-competitie te bereiken. Het verdedigende centrale duo, gevormd door Bas Leatomu & Mike van Dijk, werd gewaarschuwd voor een spits van Titanische afmeting. Een boom van een kerel, gesmeed in het hart van de aarde. Geen enkele verdediging wist deze spits aan banden te leggen en overal waar hij kwam zorgde hij voor totale destructie in de defensie. Hans vertelde verhalen over deze spits, die te gruwelijk zijn voor woorden. Een typische Feyenoord spits geen woorden maar daden bij deze kerel, gruwelijke daden.

Vakantiegangers, blessureleed & terugkerende legendes

Het was misschien wel de belangrijkste wedstrijd van het seizoen en de selectie was aardig uitgedund. René Lathouwers & Bas Santema besloten om er in de meest cruciale fase tussenuit te knijpen en de zon op te zoeken. Luuc “The Rocketman” Bonnema had een hamstring blessure opgelopen, dus voor de toeschouwers die voor de vuurpijlen uit zijn rechtervoet kwamen, zouden van een koude kermis thuis komen. Remy “Bonjasky’ Wooding was gelukkig net op tijd fit verklaard. Dit zwaargewicht op het middenveld, zou zijn directe tegenstanders alle hoeken van de ring laten zien. Ook was er weer een plaats op de bank ingeruimd voor Niek Leatomu die na lang blessureleed weer zijn rentree zou gaan maken.

Geen spektakel

Bij de aftrap ging er een slaak van opluchting over het veld heen, de titanen-spits deed niet mee en het centrale duo gingen vol goede moed de wedstrijd in. De vervangende spits, viel in het niets bij de mythische titanen-spits. Na 90 minuten werd hij ook wel das phantoom genoemd, niet gezien. Dit was ook meteen het meest opwindendste in de 1ste helft. Het publiek begon dan ook te morren en onder aanvoering van Luc Verbeek Capo van de OTU en zijn rechterhand Stef Degoey werden er harde spreekkoren over het veld geschreeuwd om hun ongenoegen te laten blijken. Ook witte zakdoekjes passeerde de revue, het maakte indruk op de spelers en in de kleedkamer vielen harde woorden en pepte zij elkaar op, om de toeschouwers het spektakelstuk te geven waar zij recht op hadden.

van Hoof, van Hoof, nog eens van Hoof & natuurlijk Walter weer

De 2e helft stond totaal in het teken van Joey van Hoof, vergelijkingen met Quaresma & Juninho werden na afloop gemaakt en totaal niet onterecht. Hij brak de wedstrijd open met een ziedend schot van 35 meter, zelfs Manuel Neuer zou kansloos zijn geweest op dit schot waar alle frustratie van de 1ste helft in zat. 1-0 en Tivoli kon iets minder geforceerd gaan voetballen. Dosko was niet bij machte om een vuist te maken en het was dan ook wachten op de 2-0 van Tivoli. Wederom stond Van Hoof aan het begin van de aanval. Kreeg de bal ingespeeld op het middenveld en zag in zijn ooghoek Bjorn Bertrams weglopen bij zijn directe tegenstander en met een kunstzinnige pass met buitenkant rechts wist hij de spits te bereiken, die koelbloedig binnen volleerde. Ook bij de 3-0 was Van Hoof weer betrokken, na een goede actie werd hij onderuitgehaald door een gek uit Duizel. Bertrams ontfermde zich over de toegekende vrije trap. Met een bekeken schot probeerde hij de keeper te verschalken in de korte hoek, maar de doelman wist het schot te pareren via de paal en natuurlijk was Walter Walravens er weer als de kippen bij om de bal alsnog over de doellijn te werken. De 3 punten waren binnen. Ook viel Niek Leatomu nog in en kreeg zelfs 20 minuten speeltijd van de trainer, helaas kon hij geen potten breken. Toch fijn om te weten dat deze jongen weer op de weg terug is. Het is nu slechts een kwestie van tijd voordat het eremetaal omhoog gehouden kan worden in Tivoli. Geschiedenis gaat hoe dan ook geschreven worden en daar is deze jonge gretige voetbalmachine verantwoordelijk voor. Met nog 3 wedstrijden te spelen en slechts 1 punt wat behaalt moet worden, lijkt het een uitgemaakte zaak in de 5e klasse en kunnen volgende week de vlaggen uit in Tivoli. Balbezit is heilig - De Voetballende Columnist.