TIVOLI 1

Wedstrijdverslag 11

04-12-2016

De Bocht’80 1 - TIVOLI 1 0-6

BAS LEATOMU·DINSDAG 6 DECEMBER 2016 ‘Van Hoof loodst Tivoli met 1e doelpunt langs opponent’ Oirschot - Zondag 4 december was de dag waarop het allemaal moest gaan gebeuren. De periode titel officieel binnen halen. De 11e overwinning van het seizoen behalen, zou ook de 1ste periode titel in een hele lange tijd betekenen voor Voetbal Sv Tivoli. Tegenstander was het als 12e geplaatste De Bocht ‘80, zou het de oranje leeuwen deze dag iets makkelijker afgaan dan tegen het stugge LSV. De bocht 80’ ontleent haar naam aan de unieke locatie waar het sportpark opgericht is in 1880. Zoals de naam zelf al verraad, ligt het in een bocht. Het was destijds bocht nummer 80 die verhard werd aangelegd in heel Nederland. Het is al uniek te noemen dat het sportpark er na al die jaren nog steeds ligt. Het heeft 2 wereldoorlogen overleefd en ook de grote depressie van 1966 in Oirschot overleefd. De depressie was een direct gevolg van de oorlog en leidde een grote trek van dorp naar stad in, urbanisatie genoemd. Hierdoor bleven er relatief weinig mensen over in Oirschot, dit is heden ten dagen goed te merken aan de grote van het sportpark. Alleen het hoofdveld en het trainingsveld hebben de tand des tijds overleefd. De plek waar voorheen de tribune stond, was al terug in genomen door moeder natuur. Waar je vroeger nog honderden uitbundige supporters hoorde schreeuwen, stonden er nu nog slechts 2 wilde shetlandpony’s te grazen. Het was dan ook niet verwonderlijk te noemen dat er op de heen weg, enkele auto’s van de Tivoli karavaan spontaan het sportpark voorbij reden. Het sportpark zat namelijk verstopt aan de achterkant van een boerderij.

Briljante Van Hoof

Tijdens de warming-up ondervonden de spelers al dat het veld grotendeels bevroren was en mokkende gezichten keerde terug in de kleedkamer. In de kleedkamer gooide iemand er nog een cliché uit:”zij hebben ook last van het veld”. Met deze wijze woorden in het achterhoofd betraden de spelers het veld en vlogen vanaf het 1e fluitsignaal over het veld als ware kampioenen. Elk duel werd gewonnen, en met name de verdedigende middenvelder van Tivoli Remy Wooding was niet te verslaan. Deze moderne powerhouse middenvelder, combineert zijn spieren met voetbal intelligentie en gooit roet in elke aanval van de tegenstander. De eerste helft was de helft van Joey van Hoof, die op de linksbuiten-positie Jensch Feskens verving. Hij scoorde zijn eerste goal van het seizoen en heel het team was door het dolle heen, de gun-factor ligt hoog in dit team en iedereen gunt elkaar alles. Ook leverde hij nog een puike assist af op de ginger-spits Bas Santema. Andere opmerkelijke gebeurtenis in de eerste helft was toch wel het wegvallen van Niek Leatomu, die in 20 minuten al 12 keer mee was opgekomen als stomende rechtsback. Het uitvallen van deze knul bracht de nodige zorgen met zich mee voor de technische staf. “Vervroegd winterstop zeiden enkele spelers al gekscherend”. Toch riep de blessure ook enkele vraagtekens op bij sommige medespelers, want sinds enkele maanden is deze jongen verliefd. Zoals Jordy van Loon al zong:” verliefdheid is een toverbal in meer dan duizend smaken, laat cupido je raken”. Geraakt werd hij zeker door cupido, helaas wel in de hamstring en dit speelt hem al enkele weken duidelijk parten. Santema kopt zijn derde van de dag in het net. Op de achtergrond fladdert van Hoof vrolijk over het veld

Man Of The Match: Bas Santema.

De 2e helft had verder niet veel meer om het lijf, Tivoli schakelde een tandje bij en de bocht 80’ mocht blij zijn dat het bij 0-6 bleef. Bas Santema werd uitgeroepen tot man of the match met 3 goals, maakte hij een hattrick en werd hij genomineerd voor Kei van de week. De overige goals werden gemaakt door Jordelino Joao Bosco & Ralf Walravens. Met zoveel goals viel er genoeg te genieten voor meegereisde supporters, maar het was toch wel de actie van Bas Leatomu die met zijn handelsmerk, de panna, de supporters op de banken kreeg. “De goals zullen snel vergeten worden, maar over die actie zal men niet uitgepraat raken” Aldus Luc Verbeek. “Voor zo’n speler komen de mensen naar het sportpark, het zal even duren voordat deze actie van mijn netvlies af is” viel af te lezen uit de mond van een optimistische Stef Degoey. Het was een wedstrijd, die ook voor de meegereisde supporters de moeite waard was en Tivoli heeft zich een kunnen revancheren voor de blamage tegen LSV. Voor Luuc Bonnema was het duidelijk deze wedstrijd: “De harde kern is er altijd en overal, ze staan 90 minuten lang achter ons. Voor hen geven we altijd 110% en deze overwinning wil ik graag opdragen aan de supporters”. Nu zijn de pijlen gericht op de laatste wedstrijd voor de winterstop, Sterksel zal dan proberen te voorkomen dat Tivoli ongeslagen de winterstop ingaat. De harde kern van Tivoli, de oranje twaalfde man & vrouw Balbezit is heilig - De Voetballende Columnist.