TIVOLI 1

Wedstrijdverslag 10

27-11-2016

TIVOLI 1 - LSV 1 1-0

BAS LEATOMU·WOENSDAG 30 NOVEMBER 2016 Met de spreekwoordelijke “hakken over de sloot” Eindhoven - Zondag 27 november was een dag met een goud randje. Vandaag kon het 1e equipe van Voetbal Sv Tivoli geschiedenis gaan schrijven, met de 1e periode titel in 37 jaar. Hiervoor moest dan wel gewonnen worden van LSV en moest concurrent Riethoven punten laten liggen. Dat er een feest stemming heerste was al gelijk te merken bij aankomst op het sportpark, meerdere spandoeken sierde het sportpark. Bijzonder en in het oog springend was het spandoek voor Niels het haasje, op een ludieke wijze werd opgeroepen om deze speler een hart onder de riem te steken d.m.v. de cijfers 1-2-3 te typen. Prachtig gebaar voor de speler, die met zijn verschijning doet denken aan een robuuste Arjen Robben. Ook de kleinere spandoeken gemaakt door Niek Leatomu & Luuc Bonnema waren op zijn zachtst gezegd kolderiek. Enkele leuzen die af te lezen waren op de spandoeken, waren “Jens niet schieten” of “Gijs Bonnema lekker vingeren”. Ook had de feestcommissie kosten nog moeite gespaard om tientallen oranje ballonnen op te blazen, schitterend. De uitnodigingen hadden zich een weg gevonden naar de supporters, die tegen weer en wind in kwamen kijken naar de oranje leeuwen. Alle ingrediënten waren aanwezig voor een vermakelijke pot voetbal en misschien wel een klein feestje erna in de kantine. De wedstrijd kon bij lange na niet tippen aan al het pracht en praal rondom de wedstrijd. Het was werkelijk waar een afschuwelijk wedstrijd. Zoals de wet van Murphy al aangeeft: "Anything that can go wrong, will go wrong" en zo’n wedstrijd was het, alles wat fout kon gaan, ging ook fout. Om er maar even een cliché tegenaan te gooien:”Ook zulke wedstrijden moet je winnen om kampioen te worden” en dat is een waarheid als een koe. De mannen van LSV waren veel feller dan onze oranje leeuwen, sommige spelers neigde zelfs naar het hondsdolle toe als je het mij vraagt, maar die strijdlust ontbrak bij de kampioenkandidaat. De scheidsrechter was er nog 1 van de oude stempel, zo’n scheidsrechter die je normaal alleen in films ziet. Onbezonnen tackles met 2 bennen van achter werden afgedaan met “zo is voetbal” of “hij ging voor de bal”. Je kent ze wel, die types die alles toelaten en pas fluiten als er ergens een bot door de huid heen steekt of als er een ledemaat geamputeerd moet worden. Dit kwam goed uit voor de hondsdolle slagers van LSV, die vanaf minuut 1 over het veld heen vlogen en de ene na de andere bizarre tackle produceerde. Tackles, beukers & gekken ontwijkend baande Tivoli zich steevast een weg richting de goal, maar alles ging fout en elke eindpass strandde in schoonheid. Tivoli had meer balbezit maar sprong hier slordig mee om, waardoor het echte gevaar uitbleef. Gelukkig voor de toeschouwers, reageerde Bas Santema attent op een voorzet van Jens en liep hij de 1-0 binnen. De rest van de wedstrijd zal ik u besparen, want het was niet om aan te gluren. Naast goed voetballen, kunnen de mannen van Tivoli ook zeuren, heel erg zeuren op alles wat los en vast zit. Gelukkig bleef de 1-0 op het scorebord staan na 90 minuten en was Bas santema opnieuw de held van Tivoli. Riethoven won ook uit bij Dees, waardoor Tivoli de periodetitel nog niet officieel binnen heeft. Volgende week zal er gewonnen moeten worden bij De Bocht 80’ om de titel veilig te stellen. Dan zullen de neuzen weer allemaal de zelfde kant op moeten staan en zal er veel meer verwacht worden van dit elftal. Vanaf nu word het alleen maar lastiger en zal iedereen zijn steentje moeten bijdrage, de mannen zullen het samen moeten doen. In voor en tegenspoed, tijdens succes en tegenslag, zij aan zij vechten is wat ons rest! Jordelino Joao Bosco Remy Wooding Ralf Walravens Axel Walravens Evert Papadakis Bert Bonnema Mike van Dijk Joey Klaassen Joey van Hoof René Lathouwers Luc Verbeek Stef Degoey Ricardo van Bekhoven Tom De Haas Michael Ludmila Samy Ruben Vanham Bjorn Bertrams Eddy Kloes Robin van Daal Zoals een wijs man ooit zei: “1 & 2 zijn geen aparte teams, maar 1 selectie. 1 team 1 taak en alles voor de club” Laten we deze wijze woorden nooit vergeten en vooral kracht putten uit deze woorden, voor de rest van het seizoen. Opdat het ons zal verenigen en sterker zal maken voor de uitdagingen die komen gaan. Laat deze man, onze talisman zijn en het licht dat hij op ons schijnt, gebruiken om het pad richting het kampioenschap te verlichten, alwaar wij de obstakels kunnen vermijden en het juiste pad zullen blijven bewandelen. Amen Tivolianen, dat zijn wij allen en daarom zijn wij zo trots. Voor ons clubje het beste geven. Dat zo vast staat als een rots. Zet hem voor, zet hem voor, laat hem rollen. Niemand kan dat beter doen. Voor ons clubje steeds het beste geven. Tivoli 1 wordt kampioen Balbezit is heilig - De Voetballende Columnist.