TIVOLI 1

Wedstrijdverslag 2

18-09-2016

TIVOLI 1 - Knegselse Boys 1 5-1

BAS LEATOMU·DINSDAG 20 SEPTEMBER 2016 Bas ‘Zlanti’ Santema krijgt Tivolianen op de banken!! Eindhoven - Zondag 18 september jl. speelde Tivoli haar 2de wedstrijd van het seizoen wederom op het bruisende sportpark De Heihoef. Waar eerder op de middag het 2e elftal en het dameselftal al een overwinning boekte, kon het 1ste elftal natuurlijk niet achterwege blijven en zou alles in werking worden gezet om de punten in Tivoli te houden. Uiterlijk 13:00 werden de Tivoliaanse soldaten verwacht op de plek die later die middag zou veranderen in een slagveld. Heel de week werd er al gesproken over de oprukkende troepen uit Knegsel: “Bomen van mannen, knoesten van kerels en een keeper die zijn gewicht in goud graag uitbetaald had zien krijgen, 160 kilo’s schoon aan de haak maar met het atletisch vermogen van een schoonspringer” hoor ik de hoofdtrainer nog zeggen. Naast trainen werd er over niks anders gesproken dan deze mythische goden uit een lang vergeten fabel, de schrik zat er dan ook goed in bij de mannen. De trainingen waren wat dat betreft ook geen graadmeter voor wat zich later die middag zou afspelen, ronduit belabberd werden de trainingen afgewerkt. Het ontbeerde aan alles de afgelopen week, slechte coaching tijdens trainingen tussen de spelers en de Zweedse centrale verdediger Luuc Bonnema, die beschikt over het voetbalverstand en inzicht waar zelfs Josep Guardiola nog een puntje aan kan zuigen. Tijdens de bespreking werd het devies van de trainer duidelijk: Inzet zou het sleutelwoord zijn deze wedstrijd. Tijdens de warming-up druppelde de tegenstanders 1 voor 1 uit de kleedkamer en keken de Tivoliaanse krijgers vragend naar elkaar, kwamen er zojuist 12 mascottes het veld op gerend of waren de mythische goden gekrompen? Verhalen over Knegselse knoesten van kerels konden nu echt naar het rijk der fabelen verwezen worden, ze waren duidelijk uit hetzelfde hout gesneden als de fragiele mannen van Tivoli, alleen de mythes over de keeper klopte. De spelers slaakte een kreet van opluchting. Later zou blijken dat dit het moment was waarop Tivoli de wedstrijd mentaal al gewonnen had. De trainer had gekozen voor een door Shell gesponsord middenveld, met 2 kilometervreters luisterend naar de naam Bart Bonnema & Ralf Walravens, in de voorhoede liep een goalenmaker pur sang, die ook deze wedstrijd weer van zich liet horen. Op de flanken liep behalve Joey ‘Ongeleid Projectiel’ Klaassen, ook de robuuste Italiaanse casanova Jens Feskens die verdedigers sneller passeert dan zijn schaduw. De verdediging was wederom een solide blok, een mix van jeugdige bravoure en ervaring. Op links de ervaringsdeskundige van het stel René Lathouwers, centraal werd onze Zweedse god bijgestaan door de captain Mike ‘Maik van Daik’dijkstra en op rechts de man van de assists Niek ‘alleen maar overzicht’ Leatomu. Op goal stond niemand minder dan Evert’ Zorba swingend’ Papadakis. De verdediging wordt bijgestaan door de scherpe haviksogen van Gijs’kosten in de Sands’ Bonnema in de vorm van grensrechter en mental-coach van de spelers. De 1e helft was er 1 om snel te vergeten, baltempo lag te laag en te vaak werd er gezocht naar de moeilijkste oplossing. Tivoli had het betere van het spel en kon ook enkele kansen aantekenen, zo lobte goalenmaker Jordelino op de lat en kopte Joey Klaassen onbegrijpelijk naast. Knegsel stelde teleur en had 1 degelijke kans die gepareerd werd door de Griek op goal. Toch was het Tivoli dat voor rust op voorsprong kwam, Jorda werd weggestuurd en legde de bal terug op het inlopende Duracel konijntje Bart Bonnema, die had het vizier niet op scherp staan en schoot de bal op de lat, waarna een Knegselse verdediger het klusje wel klaarde voor hem en de bal keihard in de goal jaagde. De spelers gingen rusten en de trainer ging een wissel doorvoeren, Bas ‘Zlanti’ Santema werd erin gebracht. Wat moet het toch een luxe zijn voor de trainer om iemand van zijn kaliber op de bank te hebben zitten. Ook liep het niet op het middenveld en werd ook Joey van Hoof gebracht om wat creativiteit toe te voegen. Na deze wissel ging het gas volledig open bij Tivoli en waren de wissels de grote mannen aan de kant van Tivoli, waar van Hoof strooide met assists, geniale loopacties en messcherpe acties, liet ook Zlanti van zich spreken met 2 goals, vooral de 1ste was er 1 van ongekende schoonheid en klasse, na een goede loopactie verschalkte hij de keeper met een wonderschone stift, die ik alleen gerenommeerde stifters zo heb zien maken, Dennis Bergkamp een Zinedine Zidane en niet te vergeten Melvin Platje. Ook Jorda en Klaassen verschenen op het scorebord. Enige smet op de overwinning was de penalty die de scheids uit compassie toekende aan de tegenstander, die ook verzilverd werd. De 5-1 prijkte fier op het scorebord toen de scheidsrechter voor het eindsignaal floot. Overwinning met een zwart randje was het voor de benjamin van het stel Bjorn’volgens mij heb ik gekotst’ Bertrams, die zich deze week wel zal willen revancheren om zondags een basisplek af te dwingen.

Maak paar goalen aub!!

2 wedstrijden gespeeld 6 punten en 3e op de ranglijst, de toekomst zal uitwijzen waar dit elftal toe in staat is. De concurrentie is moordend en dat zal ook de belangrijkste drijfveer blijven dit seizoen, waardoor iedereen vervangbaar is en ten alle tijden op de toppen van zijn kunnen moet blijven presteren. Uiteindelijk zal dit de Tivolianen alleen maar ten goede komen. De pijlen zijn nu gericht op komende zondag waar de kraker tegen Riethoven op het programma staat. Balbezit is heilig - De Voetballende Columnist.