TIVOLI 1

Wedstrijdverslag 22

30-04-2017

Zondag 30 april “TIVOLI 1 IS KAMPIOEN”

LSV 1 - Tivoli 1 0-3

Uit ED BOXTEL - Tivoli is kampioen! Op bezoek bij hekkensluiter LSV werd met 0-3 gewonnen. De score had veel hoger uit kunnen vallen, maar de zenuwen speelde sommige Tivoli-spelers duidelijk parten. Al vrij snel opende Bjorn Bertrams in de rebound de score, nadat een afstandsschot van Jordelino Nzita door de LSV-keeper nog via de paal uit het doel werd gehouden, 0-1. Tivoli was dominant, maar de 0-2 bleef voor rust uit. De grootste kans was voor Niek Leatomu, die een voorzet van Joey van Hoof voor het inschieten had, maar de inzet vloog langs de verkeerde kant van de paal. Vroeg in de tweede helft verzuimden Bertrams en Nzita het leder tegen de touwen te schieten. Uiteindelijk zorgde laatstgenoemde een kwartier voor tijd uit een strafschop voor 0-2. De penalty was versierd door Van Hoof, die er in de slotfase nog 0-3 van maakte.

-----

Uit Amateurvoetbal.nl - Wedstrijd van de week

SV Tivoli kampioen 5e klasse E

Een eenvoudige overwinning bij laagvlieger LSV is voor Tivoli voldoende voor het kampioenschap in de 5e klasse E. In Lennisheuvel werd het 0-3 voor de Eindhovenaren "Een geweldig gevoel is het om kampioen te zijn", glundert Hans Bonnema kort na afloop van de gewonnen wedstrijd. Bonnema begon vorig jaar aan zijn eerste klus als hoofdtrainer in het amateurvoetbal bij Tivoli. In zijn eerste jaar pakt de coach gelijk een hoofdprijs met zijn club. Volgens aanvoerder Mike van Dijk was het een kwestie van tijd voordat Tivoli zich de beste in de 5e klasse E mocht noemen. "De laatste weken was het echt aftellen naar dit moment. Het moment dat we eindelijk kampioen zijn. En dat is echt fantastisch!"

Gespannen spelers

Om het kampioenschap binnen te halen, had de ploeg van Bonnema voldoende aan een punt. Maar na zes minuten kwam Tivoli al op een 0-1 voorsprong door een rebound van Bjorn Bertrams. In het vervolg van de wedstrijd liet Tivoli tal van mogelijkheden liggen om verder uit te lopen. Pas een zeventien minuten voor tijd viel het verlossende tweede doelpunt. Uit een strafschop schoot Jordelino Nzita de 0-2 binnen. In de slotminuten deed Joey van Hoof een duit in het zakje door het derde doelpunt van middag op te tekenen. Met deze overwinning mag Tivoli zich voor het eerst in 37 jaar weer kampioen noemen. Bonnema beseft dat het allemaal wat fraaier en frivoler had gemogen in de kampioenswedstrijd. "Kampioenswedstrijden zijn bijna nooit heel mooi. Maar het had bij ons vandaag vooral te maken met de zenuwen. Veel spelers stonden toch met enige spanning in hun lijf op het veld vandaag." Toch wisten Van Dijk en zijn teamgenoten het hoofd koel te houden en het klusje te klaren. De kracht van Tivoli ligt volgens de aanvoerder vooral in de kwaliteiten van de spelersgroep. "We hebben spelers met individuele kwaliteiten. In de verdediging en aanval hebben we jongens lopen die hun mannetje staan."

Optimistisch

Met het kampioenschap op zak mag de ploeg van Bonnema zich volgend jaar een niveau hoger gaan melden. En ook daar heeft de trainer veel vertrouwen in. "Er zullen nog wat spelers bijkomen en de ambitie is om volgend jaar een periode te pakken. Ik ben ervan overtuigd dat dit moet kunnen met deze groep." Van Dijk sluit zich aan bij de woorden van zijn coach. "Een hoger niveau moet deze groep wel aankunnen. Het is toch weer een trapje hoger dan waar we nu spelen. We zetten stap voor stap en we gaan zien waar dit gaat eindigen." Maar eerst gaat Tivoli genieten van het kampioenschap. "We gaan met de bus langs een oud-speler van Tivoli. Frans Mink raakte ooit ernstig geblesseerd en moest daarom zijn loopbaan beëindigen. We willen hem een eerbetoon brengen door hem de schaal te laten zien. En daarna gaan we door naar de club om daar lekker in de kantine het feest opgang te brengen", deelt Bonnema tot slot mee.

Opstellingen

LSV: 1. Maykel van Kasteren, 2. Joris van de Pas, 3. Martijn van Helvoirt (13. Kevin de Werd), 4. Peter Weber, 5. Ton Verhoeven (12. Jarne van der Heijden), 6. Wart Kattevilder, 7. Thijs Verhagen, 8. Job Kruijssen, 9. Luuk Hobbelen, 10. Rowi van den Besselaar, 16. Bas Schoenmakers Tivoli: 1. Evert Hameeteman, 5. Rene Lathouwers (6. Ed Kloes), 8. Bjorn Bertrams (15. Jens Feskens), 9. Appie Saddaty (7. Tom de Haas), 10. Ralf Walravens, 11. Remy Wooding, 14. Jordelino Nzita, 16. Joey van Hoof, 17. Mike van Dijk, 18. Bart Bonnema, 19. Niek Leatomu