TIVOLI 4

Wedstrijdverslag 4

05-03-2017

TIVOLI 4 - De Valk 7 4-3

Vooraf werd coach Pasje al flink op de proef gesteld. Diverse af- en aanmeldingen leidde uiteindelijk tot 12 spelers en Ronald als vlagger. Helaas raakte Robke nog voor de wedstrijd flink geblesseerd, hij gleed uit en viel met zijn onderbeen op de punt van een bankje. Een diepe vleeswond was het gevolg. Sterkte Robke! Dus met 11 man er maar vol gas voor gaan. De eerste helft ging gelijk op. De Valk had de beste kansen maar via een uitbraak waarbij Rob van Dommelen een steekpass gaf op de goed in de diepte lopende Coen, geschiedde een heus wonder... het doorzettingsvermogen werd beloond, Coen was eerder bij de bal dan de keeper en tikte hem vakkundig onder die keeper door, 1-0. Niet veel later werd het gelijk. Poppel riep los bij een hoge bal die door de wind bleef hangen. De spits kon daardoor erg gemakkelijk binnenkoppen tussen Fred en Bell in. Scheids Mike maakte in mijn ogen nog een grove fout voor de rust. In de 16 kreeg ik een bal op mijn hand terwijl ik dat totaal niet in de gaten had. De gegeven penalty werd benut. Na de thee waren wij de bovenliggende partij. Vele aanvallen volgden maar de Valkenswaardse keeper deed het erg goed. Toch kwamen we op gelijke hoogte, Marvin rondde een goede aanval af, Carapiet gaf de assist. Toch kregen we nog een tegenslag te verwerken. Een schot vanaf een meter of 20 vloog over Poppel heen in de goal. De Valk leek zowaar moe en kroop achteruit. Carapiet maakte gelijk na een goeie strakke voorzet vanaf rechts. Bijna was Pasje de matchwinner, hij kopte een corner op de lat. Dion werd uiteindelijk de matchwinner. Patje stuurde hem diep en Dion liep zijn man eruit om daarna de bal in de verre hoek te schieten. Zowel Poppel als de andere keeper hadden nog hun aandeel gehad door een doorgebroken speler neer te halen. Mike houd van Engels voetbal en fluit dan ook niet flauw. Al met al een verdiende overwinning. Bedankt mannen voor de inzet.