HISTORIE

Hoe gaat sportpark “De Heihoef” eruitzien?

De Heihoef

Op sportpark “De Heihoef” gaan voetbalclubs RPC en Tivoli samenwerken. Samen krijgen de clubs 2 kunstgrasvelden en 3 natuurgrasvelden. Alle velden worden verlicht. De kunstgrasvelden liggen centraal in het sportpark, het dichtst bij de kantines en worden het meest intensief bespeeld. Er komt een nieuw gebouw vlakbij de kantine van Tivoli met daarin de kantine van RPC en kleedkamers voor gezamenlijk gebruik. De honkbalclub blijft op de huidige locatie op het sportpark. De cricketclub en de American Footballclub zijn inmiddels verhuisd naar sportparken elders in de stad. Omdat het sportpark intensiever wordt gebruikt wordt de huidige parkeerplaats uitgebreid met 30 plaatsen. Ook is met het Sint-Joriscollege afgesproken om gebruik te maken van elkaars parkeerterreinen. Voor fietsers wordt een veilige oversteek gemaakt naar het sportpark en komt er een fietsenstalling voor 320 fietsen. Ook de infrastructuur op het park (paden/wegen) wordt vernieuwd. Tivoli krijgt een nieuwe bestuurskamer aangebouwd op de plaats van de huidge rookruimte/ingang. Aan de andere zijde komt een overdekt terras die zicht geeft op het hoofdveld.

Planning

In het voorjaar van 2019 start de herinrichting van sportpark de Heihoef. Het bestemmingsplan hiervoor is onherroepelijk. Eind 2019 zijn de kleedlokalen, de kantine van RPC en de bestuurskamer van Sv Tivoli op de Heihoef gereed. In de winterstop 2019-2020 verhuist RPC naar de Heihoef.

Herinrichting sportpark De Heihoef

Klik hier voor plattegrond.