HISTORIE

RPC en sv Tivoli zijn weinig opgeschoten

EINDHOVEN - RPC verhuist waarschijnlijk pas na de zomer van 2019 naar sportpark de Heihoef. Het eerste gezamenlijke gesprek over de verhuizing van voetbalclub RPC naar het sportpark van sv Tivoli is stroef verlopen. Volgens RPC-voorzitter Jac Rooijmans omdat de voorbereiding van de gemeente nogal te wensen overliet. Eindhoven wil beide clubs samenbrengen op sportpark De Heihoef en daar was tot dusver al weinig enthousiasme voor bij de clubs zelf. Tijdens de eerste bijeenkomst afgelopen woensdag hoopten beide besturen meer duidelijkheid te krijgen over de beoogde veldindeling. ,,De gemeente was echter vergeten deze vooraf toe te sturen. Dan is het lastig praten", aldus Rooijmans. ,,Duidelijk is al wel dat de gemeente bij haar berekeningen weinig rekening heeft gehouden met de praktijk. De gedachte dat iedere week de helft thuis en de helft uit speelt klopt alleen op papier. In de praktijk speelt soms wel 65 procent van de elftallen een thuiswedstrijd. Dan is het de vraag in hoeverre het allemaal past op de nieuwe locatie."

Noodzakelijk

De verhuizing van RPC naar het sportpark aan de Roostenlaan is volgens de gemeente noodzakelijk. Aan de Aalsterweg is de club uit zijn jasje gegroeid en moet het bovendien een veld inleveren voor de komst van een park & ride. Op de Heihoef gebruikt sv Tivoli momenteel maar een fractie van de capaciteit van de velden. Tivoli wil alleen meewerken als de gemeente voldoet aan hun voorwaarden. Volgens voorzitter Dré Rennenberg zijn er door de gemeente in ieder geval een paar zorgen weggenomen. ,,Bijvoorbeeld die over het parkeren. De gemeente heeft aangegeven dat er extra ruimte is rond het sportpark, bij het Sint-Joriscollege en bij het honkbalveld."

Kantine

Over twee weken zitten de drie partijen weer om tafel. Dan zal er volgens Rooijmans ook weer gesproken worden over de kantine. ,,Voor clubs heel belangrijk want dat kopje koffie dat er gedronken wordt zorgt voor een belangrijk deel van de inkomsten. De gemeente heeft ons gevraagd of we een gezamenlijke of eigen kantine willen. Maar dan moeten we wel de financiële kaders kennen. We kunnen wel dagdromen over een prachtige accommodatie maar als het geld er niet is..." Een verhuizing per komend seizoen is volgens de betrokkenen inmiddels niet meer reëel. De gemeente gaat inmiddels uit van een overgang na de zomer van 2019. Bron: ED 09-11-2017
RPC Voorzitter Jac Rooymans