Sportpark “De Heihoef”

… op de website van s.v.Tivoli

De voetbalclub s.v.Tivoli is opgericht 16 maart 1931 en speelt op het mooi gelegen sportpark "De Heihoef" aan de Roostenlaan in Eindhoven. Tivoli beschikt over twee speelvelden, verlicht trainingsveld een kleedaccommodatie en een eigen kantine. De Sport Vereniging Tivoli ontleent haar naam aan de wijk Tivoli. Tivoli was voor de dertiger jaren een landgoed van de Geldropse baron  van Tuyll van Serooskerken aan de naam Tivoli is waarschijnlijk afkomstig van het Italiaanse stadje Tivoli (oorspronkelijk Tibur), dat  bekend stond als een mooi buitenverblijf. In mei 1928 kocht de toenmalige Stichting Eindhovense Woningbouw "Thuis Best"  van de reeds eerder genoemde baron ruim 36 ha. grond tussen Eindhoven en  Geldrop en het aangrenzende landgoed "Tivoli". De stichting "Thuis Best" bouwde  daar arbeiders- en middenstandswoningen en zo was de wijk Tivoli geboren.
Sportpark “De Heihoef”

… op de website van s.v.Tivoli