HISTORIE

Geschiedenis van Tivoli

50 Jarig bestaan s.v.Tivoli

De Sport Vereniging Tivoli ontleent haar naam aan de wijk Tivoli. Tivoli was voor de dertiger jaren een landgoed van de Geldropse baron van Tuyll van Serooskerken aan de naam Tivoli is waarschijnlijk afkomstig van het Italiaanse stadje Tivoli (oorspronkelijk Tibur), dat bekend stond als een mooi buitenverblijf. In mei 1928 kocht de toenmalige Stichting Eindhovense Woningbouw "Thuis Best" van de reeds eerder genoemde baron ruim 36 ha. grond tussen Eindhoven en Geldrop en het aangrenzende landgoed "Tivoli". De stichting "Thuis Best" bouwde daar arbeiders- en middenstandswoningen en zo was de wijk Tivoli geboren. Meer geschiedenis over s.vTivoli kunt u vinden door op het 50-jarig jubileumboek te klikken of op die van 70 of 75 jaar. In de bibliotheek staan de Flipover versies.

Speciale uitgave 70 jarig bestaan s.v.Tivoli

Waarom een jubileumboek 70 jaar? Normaal vier je het pas bij 75 jaar. Omdat s.v.Tivoli dacht misschien de 75 niet te halen? Misschien zat die gedachte er wel bij, maar het is toen gemaakt als een soort jubileumboek en dan tegelijkertijd een speciale editie vanwege de groots aangepakte zeskamp.

75 Jarig bestaan s.v.Tivoli

De 75 is gehaald en en is groots gevierd met diverse activiteiten voor onze jeugd en als klapstuk de zeskamp en reünieavond. Eveneens is er weer een jubileumboek aan alle leden uitgereikt waarin de geschiedenis van s.v.Tivoli met de hoogte en dieptepunten. Hiernaast kunt u het digitale exemplaar inzien. Voor een uitgebreid verslag verwijzen we u naar de diverse links onder [Historie] [2006- 75 jaar] in de navigatiebalk . Opmerking: Het 50 en 70-jarig jubileumboek zijn gereconstrueerd. De pagina’s hierin zijn scans van de pagina’s van het originele boek. De pagina’s zijn in feite dus JPG-afbeeldingen. Dus in een PDF-reader zoeken naar een bepaald stuk tekst is dus niet mogelijk.

Eindhoven in beeld

Op deze site vindt u o.a. oude foto’s van s.v.Tivoli.