UIT DE KRANT

Uit de Krant

Mike van Dijk van RPC en Luuc Bonnema van De Valk naar Tivoli

Pascal Snijders 10-05-16, 18:22 Laatste update: 26-01-17, 11:48 Bron: eindhovensdagblad

EINDHOVEN - De verdedigers Mike van Dijk (24) van RPC en Luuc Bonnema (24) van De Valk voetballen

komend seizoen bij SV Tivoli. De selectie van de vijfdeklasser ondergaat onder coach Hans Bonnema, nu

nog trainer van RPC 2, met zestien nieuwe spelers een complete metamorfose.

Luuc Bonnema speelde voorheen bij RPC en kwam daar in 2010 bij de selectie. In 2014 vertrok hij naar De Valk, waar hij door blessureleed dit seizoen niet in actie kwam. Mike van Dijk speelde in de jeugd al bij Tivoli. In 2006 maakte hij de overstap naar RPC, waar hij in 2011 doorstroomde naar het eerste elftal. Hij is aanvoerder bij de tweedeklasser. "Ik ben na hele mooie jaren bij RPC toe aan een nieuwe uitdaging bij een ambitieuze club", geeft Van Dijk aan. "Ik heb bij RPC hele leerzame jaren gehad onder toptrainers Pierre van den Eeden en Bertran Kreekels. Hierin heb ik mezelf als voetballer, maar zeker ook als trainer kunnen ontwikkelen. Ik ben trainer van Geldrop C1 en ga volgend seizoen de A1 trainen. Bovendien ben ik actief voor de PSV Soccer School en ga voor mijn opleiding aan de Fontys Sporthogeschool een externe minor in Amsterdam volgen. Bij Tivoli krijgen wij de kans om als vriendengroep iets moois op te bouwen. Dat spreekt me erg aan. Ik speelde in de jeugd al bij Tivoli en vind sportpark De Heihoef nog steeds een van de mooiste accommodaties met de beste velden van Eindhoven. Eerst ga ik er nog alles aan doen om met RPC via de nacompetitie naar de eerste klasse te promoveren." Luuc Bonnema: "Ik heb een flinke blessure gehad en ben volop aan het revalideren. Bij De Valk, waar alles netjes en goed geregeld is, heb ik het prima naar mijn zin gehad. Na een goed gesprek bij Tivoli, dat barst van ambities, koos ik ervoor om daar te gaan voetballen. Ik ben trainer bij Geldrop B1 en PSV Soccer School en bezig met afstuderen aan de studie podotherapie. Al die activiteiten combineer ik graag met voetballen in een herkenbare omgeving. Ik ben volop bezig met het trainersvak en probeer mezelf daarin zoveel mogelijk te verbeteren. Ik kijk uit naar volgend seizoen om samen te voetballen met een aantal vrienden en talentvolle voetballers op een van de mooiste sportparken van Eindhoven."
Luuc Bonnema (l) en Mike van Dijk op het sportpark van hun nieuwe club Tivoli