TV-DEBUUT

De NOS bij Tivoli

ONS CLUBJE IN HET LANDELIJKE NIEUWS

(van onze redacteurs Jack Engelen en Pascal Janssen) Op de prachtige zondagmiddag van 15 april 2018 zou het allemaal moeten gebeuren. PSV kon het landskampioenschap afdwingen in een rechtstreekse confrontatie met aartsrivaal Ajax. En, zoals in vele kantines van amateurclubs, was er ook in onze kantine de gelegenheid geboden om gezamenlijk die wedstrijd via de TV onder het genot van een natje en een droogje te volgen. Zonder dat we weten waarom had de NOS onze vereniging uitgekozen als locatie voor een impressieopname van de beleving van die wedstrijd. Zowel Martijn van der Zande van het befaamde radioprogramma “NOS - Langs de lijn”, als televisieverslaggever Theo Verbruggen van het “NOS-journaal” kwamen op bezoek op de Heihoef. Voorafgaand aan “de wedstrijd van het seizoen” moest ons vaandelteam in een vervroegde wedstrijd nog even afrekenen met laagvlieger De Weebosch. Gelukkig slaagden onze jongens daar, zij het met de nodige moeite, in en kon het feest daarna losbarsten. Behalve de genoemde presentatoren met hun technisch personeel, verzamelden zich zo’n 70 tot 80 belangstellenden in onze kantine om dit onverwachte feestje mee te vieren. En een feestje is het geworden. Het was mooi om te zien, dat wij als Tivolianen voor een fantastische happening hebben gezorgd en, ook al was de spanning al gauw van de wedstrijd, de sfeer er tot het einde toe in is blijven zitten. We waren diverse malen rechtstreeks in de uitzending op de radio en als klap op de vuurpijl kwamen we ook nog in het PSV-kampioensitem van het 8 uur Journaal op de televisie. Het is natuurlijk een mooie opsteker om als club zo positief in de schijnwerpers te mogen staan en we hebben van verschillende kanten alleen maar positieve reacties hierop gehad. Al met al een geslaagd gebeuren, waarbij ons clubje van de beste kant is laten zien. Een geweldige promotie voor ons Tivoli, waar we met z’n allen trots op mogen zijn. O ja, PSV werd kampioen!