TIVOLI 90 JAAR

VERSLAG “QUIZ NIGHT’ 20 MAART 2021

(door Marc van Hout en Pascal Janssen) Een paar dagen na onze officiële jubileumdatum heeft de activiteitencommissie een heel leuke quiz in elkaar gezet. Ook al moest deze quiz online gehouden worden, toch waren er heel wat enthousiastelingen die deel wilden nemen. In totaal waren er 25 deelnemende teams. Om de gezelligheid onder elkaar te verhogen, konden de deelnemers vooraf een (of meerdere) borrelplank(en) bestellen. Zo konden we elkaar via een livestream, ofwel Teams-meeting zien, samen borrelen, snacken en quizzen. Alvorens de quiz van start ging kreeg onze penningmeester, Stefan Bell, het woord. Hij sprak ons toe en beloofde dat er zodra het mogelijk is een “real-life” feest nog zal volgen. Ook sprak hij zijn dank uit aan alle vrijwilligers en leden, zonder wie een club als de onze nooit zou kunnen bestaan. Sinds de komst van onze nieuwe buren hebben vele vrijwilligers zich keihard ingezet om de kantine om te toveren tot een waar paleisje en mede dankzij deze inzet en betrokkenheid rechtvaardigt en waarborgt dit ons bestaansrecht als kleine club. Ook werden we nog even kort toegesproken door oud-profvoetballer Gerald Vanenburg. Hij groette en feliciteerde ons met deze mooie mijlpaal in een speciaal opgenomen videoboodschap. Dan de quiz, de activiteitencommissie had via het online platform Teams de uitnodigingen verstuurd en zo konden we elkaar allemaal weer eens zien. Tegelijkertijd moesten we dan ook inloggen in Kahoot, want via dat platform werd de quiz gespeeld. Er stonden 71 vragen op het program, variërend van showbizz vragen, naar topografie vragen, naar luisterfragment vragen, tot aan Tivoli vragen. Al met al een heel leuke mix met voor ieder wat wils. Ook was er een korte pauze voorzien halverwege de vragen. Al snel na de pauze werd duidelijk dat Marc van Hout duidelijk een alleskenner is. Hij bleef maar scoren en liep gestaag uit, ook de 2e plek leek een stabiele factor en dat was het team Pascal mag Belle. Voor de pauze waren de rollen tussen deze twee nog omgedraaid geweest. Echter de strijd om plek 3 was erg open en daar was het echt stuivertje wisselen. Mandy maakte aanspraak hierop en ook Ronnie, RW10, Luc Verbeek en Dion & Silvia mengden zich in die strijd. De uiteindelijke betere van deze kanshebbers bleek Luc Verbeek. Daarmee was het erepodium compleet. Winnaar Marc zou later die week een cadeaubon van onze sponsor Eddy’s in ontvangst nemen en voor de 2e en 3e plaats waren voor Pascal en Luc vrij te besteden Primera-bonnen beschikbaar. De quiz was hiermee klaar en de liefhebbers konden nog even verder kletsen in de Teams-meeting. Het was een zeer geslaagd evenement, chapeau voor en dank aan de organisatie. Hoe leuk dit ook was, wij kijken nu al uit naar de live viering van ons jubileum!