Activiteiten 2020-2022
TIVOLI 90 JAAR QUIZ

VRAGEN DERDE RONDE

Vraag 31 Hoe heet het sportpark, waar we na veel omzwervingen in de eerste tijd van ons bestaan, na jaren terechtkwamen? En in welke periode hebben we dat sportpark mogen bespelen? Vraag 32 Hoe heette de legendarische spits van het 1e in de“oorlogsjaren”, die in het kampioensjaar 1941-1942 maar liefst 50 van de 79 competitietreffers maakte? Vraag 33 Hoe heet ons huidige clubblad, dat al sinds 1974 onder die naam verschijnt? Hoe heette het clubblad, dat een klein decennium daarvoor verscheen en welk lid van verdienste was de bedenker/ontwerper van die naam/logo? Vraag 34 Wie is al jaren een van onze hoofdsponsors, debuteerde in 2001-2002 op 43-jarige leeftijd in het 1e en evenaarde in april 2005, bij een nieuw optreden in het 1e op een leeftijd van 46 jaar en 4 maanden, het op dat moment bestaande record “oudste speler in het 1e”? Vraag 35 In welk jaar werd voor het eerst een dameselftal opgericht? Wie waren de initiatiefnemers/oprichters? Vraag 36 Wie was in datzelfde jaar de eerste leidster en wie waren de eerste trainer en hulptrainer? Vraag 37 Van 1964-1972 gingen de junioren met 3 elftallen met de bus, dikwijls vergezeld van een grote supportersschare, op een in die tijd traditioneel toernooi. Naar welke plaats gingen welke 3 elftallen, hoe heette dat toernooi en welke club was de gastheer? Vraag 38 Welke andere sporten dan voetbal werden en worden er beoefend op sportpark de Heihoef? Vraag 39 Welke jeugdspeler van Tivoli heeft in 2004 gespeeld in de “oranje meisjes onder de dertien” selectie? Vraag 40 Welke “Hr.” was juniorenleider (in 1981 12½ jaar) en -wedstrijdsecretaris, werd in 1985 benoemd tot lid van verdienste, kreeg in 1986 de sportpenning van de stad Eindhoven, werd gehuldigd voor 50 jaar lid en overleed in april 1987? Vraag 41 Wie is de dame, die jarenlang actief was in de jeugd- en kantinecommissie, tevens 9 jaar onze secretaris was en in 2016 benoemd werd tot lid van verdienste? Vraag 42 In het begin van de jaren vijftig is het niet gewoon, dat jongens onder de 12 jaar in competitieverband voetballen. Vanaf 1952 wordt een speeltuincompetitie georganiseerd met deelname van de speeltuin op het Arnaudinaplein, die zich 2 jaar later aansluit bij Tivoli, de start van de pupillenafdeling dus. Wat was de naam van die speeltuin en wie waren de eerste voormannen? Vraag 43 Al snel werd toen het eerste eigen toernooi op vreemde bodem gehouden, die later de status van traditionele “Tivoli-toernooien” krijgen. Hoe heet de Limburgse plaats, waar de eerste reeks toernooien plaatsvond en naar welke andere Limburgse plaats werden die toernooien in de 60-er jaren verplaatst? Vraag 44 Wie was o.a. 8 jaar (hoofd)redacteur van ons clubblad, was een geweldige verslaggever en stierf op veel te jonge leeftijd in 2015? Vraag 45 Welk huidig bestuurslid is het laatste decennium actief en een grote steunpilaar m.n. op de gebieden jeugd, activiteiten en kantine? Voor de antwoorden Ronde 3 beweeg de muis over het grote Tivoli-logo. Naar ronde 4 (vraag 46 t/m 60)
RONDE 3