LEDEN VAN VERDIENSTE

PETER SMULDERS – LID VAN VERDIENSTE

(van onze redacteur Jack Engelen) Tijdens de nieuwjaarsreceptie van 8 januari 2017 stond, zoals gebruikelijk, de huldiging van onze jubilarissen op het programma. Daaropvolgend was er een bijzonder moment aangebroken voor nog een huldiging en daarvoor werd onze wedstrijdsecretaris Peter Smulders naar voren geroepen. De vicevoorzitter refereerde aan de nieuwjaarsreceptie van vorig jaar, toen Peter gehuldigd werd voor zijn 40-jarig onafgebroken lidmaatschap. Hij riep daarbij Peter’s Tivoli-CV, dat bij dergelijke gelegenheden gemaakt wordt, in herinnering en citeerde daaruit het volgende: “Peter staat als lid in de boeken vanaf 1975 en is dus ook 40 jaar onafgebroken lid. Alhoewel ik er niets van teruggevonden heb, weet ik zeker dat Peter ook voor 1975 lid is geweest. Ik denk, dat hij in 1963 of 1964 voor de eerste keer lid werd en na een paar jaar bij, ik meen, Brabantia te zijn geweest, keerde hij in 1975 terug. Dit buiten beschouwing gelaten, zou hij nu in de buurt van 50 jaar lidmaatschap zijn. Hij kwam in A1, waarvan Hein Groeneveld en ik toevallig leider waren. Hij werd ook meteen kaderlid bij de net opgerichte damesafdeling en heeft daar enige tijd als grensrechter/leider/trainer gefunctioneerd. In de senioren speelde hij in het 1e en het 2e en we zien hem bijvoorbeeld terug in Tivoli 1 in 1988-1989 met een promotie naar de 4e klasse KNVB. Hij is vanaf 1991-92 samen met een aantal andere (oud-) selectiespelers in een lager elftal gaan spelen, dat nu nog als het veteranenteam door het leven gaat en dus nu al bijna 25 jaar bezig is. Nog vele jaren was hij als speler actief, maar vanaf het begin tot nu is hij toch de grote regulateur van dat elftal. Ook hem vinden we terug bij diverse kampioenschappen; we noemen 1998-1999 met Tivoli 4, 2001-2002 met Tivoli 6, 2004-2005 met Tivoli 3. In 2003-2004 volgt Peter opa Hennie Schröder op als wedstrijdsecretaris, wat hij nu nog steeds is. Hij is bovendien al vele jaren actief als vrijwillig clubscheidsrechter en hij staat ook altijd als een van de eersten klaar om bij activiteiten zijn steentje bij dragen.” Einde citaat. In het vervolg van de speech, zei Jack “Toen we dat zo allemaal bij elkaar verzameld zagen, waren we al snel tot de conclusie gekomen, dat dit aanleiding was voor meer. Door allerlei omstandigheden is de huldiging er niet eerder van gekomen, maar het bestuur heeft in februari 2016 unaniem besloten om jou te benoemen tot Lid van Verdienste, een benoeming die dus pas vanaf vandaag effectief wordt.” Peter werd natuurlijk door het bestuur gefeliciteerd en hem werden de bijbehorende versierselen door voorzitter Dre opgespeld. Secretaris Marc overhandigde hem de bijbehorende presentjes en zette Peter’s vrouw Marijke in de bloemen. Voor Peter bleek deze benoeming totaal onverwacht en zichtbaar ontroerd nam hij de felicitaties in ontvangst. Peter, ook namens de redactie van harte gefeliciteerd met deze welverdiende onderscheiding.