EREVOORZITTER

DRÉ RENNENBERG – EREVOORZITTER

(van onze redacteur Jack Engelen) Tijdens de nieuwjaarsreceptie van 6 januari 2019 stond, zoals gebruikelijk, de huldiging van onze jubilarissen op het programma. Daaropvolgend was er een bijzonder moment aangebroken voor nog een huldiging van Dré Rennenberg, die per 1 januari 2019 na 18 jaar de voorzittershamer heeft neergelegd. Dit is voor het bestuur aanleiding geweest om hem op deze nieuwjaarsreceptie met unanieme stemmen te benoemen tot “EREVOORZITTER”. Na een “voorzitterloos” tijdperk van 8 jaar wisten we Dré Rennenberg in 2001 te strikken om onze nieuwe voorzitter te worden en hij zou ons wel even voor een jaar uit de nood helpen. Gelukkig bleef Dré iedere keer weer (voor)zitten en heeft nu dus zo’n 18 jaar de “voorzittershamer” gehanteerd, waarbij wel aangetekend wordt, dat hij gedurende een klein jaar (in 2005-2006) de “voorzitterstaken” liet waarnemen door bovengetekende. Met zijn drukke sociale en gemeente agenda heeft Dré gedurende zijn voorzitterschap vele verdiensten gehad en onze club door veelal moeilijke tijden geloodst. Was het in het begin bij Tivoli jaar op jaar vallen en opstaan, later ging het geleidelijk aan een goede kant op, waarbij hij zelf erg trots is op de recente 2 kampioenschappen op rij van ons 1e, dat ons daarmee van de 5e naar de 3e klasse bracht. Het meest trots is hij op de mooie vriendschappen en de goede sfeer binnen de club, hetgeen zich volgens hem speciaal etaleerde bij het damesteam tijdens het ziekbed en afscheid van Fred Vander Horst. Voor zijn vele verdiensten is Dré in 2012 al geridderd als “Lid in de Orde van Oranje Nassau” en in 2014 is hij benoemd tot “Lid van Verdienste” van onze vereniging. En nu is onze “langstzittende voorzitter ooit”, zoals Dré de geschiedenisboeken in gaat, dus gepromoveerd tot “Erevoorzitter” en komt daarmee in het gezelschap van Theo Panken, die 72 jaar geleden, in 1947 dus, dezelfde eer te beurt viel. Dré was zichtbaar vereerd met en op sommige momenten ontroerd door deze onderscheiding. Vooral de gezamenlijke uitvoering (v.a. 08:10 min) van ons clublied “Tivolianen, dat zijn wij allen” deed hem en veel van de overige aanwezigen emotioneel worden. Namens de redactie sluit ik me aan bij alle bedankjes en felicitaties, die aan Dré en zijn vrouw Sjannie zijn overgebracht.