Behandelen & Voorkomen Sportblessures

Sportblessures

Alle informatie over het behandelen van sportblessures én het voorkomen van sportblessures

Bij blessurevrij sporten zijn 2 zaken van groot belang: het behandelen van blessures én het voorkomen van sportblessures, zodat behandeling minder vaak nodig is in de toekomst. In de uitgave ‘Sport Blessure Vrij’ op de website Sportzorg.nl vindt u de belangrijkste informatie over het voorkomen van sportblessures. Wat is een goede sportuitrusting, maar ook hoe weer te beginnen na een blessure. Heeft u toch een blessure opgelopen dan is een goede en snelle Eerste Hulp Bij Sport Ongevallen (EHBSO) heel belangrijk. Het herstel van een blessure begint namelijk al op het moment dat de eerste hulp wordt geboden. In het pdf-bestand, wat u hier met het EHBO-kastje kunt openen, wordt de belangrijkste informatie behandelt, die nodig is voor eerste hulp bij sportblessures. Stapsgewijs leest u voor wat u moet doen om erger te voorkomen. Onmisbaar voor trainers, coaches, teambegeleiders, verzorgers, scheidsrechters en bestuursleden!

Sportzorg

Sportzorg.nl is uw startpunt op het web, als u meer wilt weten over verantwoord sporten en gezond bewegen. Van blessurebehandeling tot digitale sportkeuring, bij Sportzorg.nl vindt u de informatie die u zoekt. Download de instructieposters (bijvoorbeeld over warming up en cooling down) en maak gebruik van de praktische tips en goede adviezen, toegespitst op uw persoonlijke sportsituatie. Bij Sportzorg.nl vindt u het antwoord op al uw sportvragen. Bijvoorbeeld: sport en een chronische ziekte, gaat dat samen? Zoekt u praktische tips op het gebied van gezonde voeding, afvallen of sportmateriaal?

Blessure Adviseur Voetbal

Hier vindt U de meest voorkomende blessures bij voetbal. Door de vragen van de Blessure Adviseur te beantwoorden kom je tot een zelfdiagnose. Deze zelfdiagnose geeft uitleg en adviezen over de klacht die je hebt. Hersenschudding Lees vooral wat u moet, of niet moet doen, bij een hersenschudding
Behandelen & Voorkomen Sportblessures

Sportblessures