KNVB Assist

KNVB ASSIST

Het Kennisplatvorm voor Amateurclubs

De KNVB en de clubs beschikken samen over een schat aan kennis, ervaringen en ideeën waar iedere vereniging zijn voordeel mee kan doen. In een steeds sneller veranderende omgeving is het makkelijk verkrijgen van kennis essentieel. Om deze kennis te delen introduceerde de KNVB destijds een on- en offline Kennisplatform.

Makkelijk informatie vinden

Op www.knvb.nl/assist vind je op één centrale plaats alle informatie waar je als bestuurder of coördinator mee te maken hebt. Daarnaast lees je goede voorbeelden van andere clubs en word je op de hoogte gehouden van het laatste amateurvoetbalnieuws. Kom je er even niet uit of wil je uitgebreider geïnformeerd worden? Dan kan je contact opnemen met de KNVB Verenigingsadviseur, Technisch Jeugdcoördinatoren of andere experts uit jouw regio om je verder te ondersteunen.

Elkaar ontmoeten

Naast deze ondersteuning op maat zorgt de KNVB, in samenwerking met kennispartners ING, ARAG, Amstel en Sligro, dat er ontmoetingen plaatsvinden tussen verenigingsbestuurders. Een mooi voorbeeld hiervan zijn de KNVB Kennisavonden die op dit moment door het hele land worden georganiseerd. Hier wordt ingegaan op actuele thema’s zoals ledenwerving en –behoud, vrijwilligersbeleid, financiële zaken en accommodatiebeleid. Door met experts en andere clubbestuurders in gesprek te gaan, steek je als bestuurder zelf waardevolle kennis op, die je toe kunt passen binnen jouw vereniging.

Voor en door verenigingen

KNVB ASSIST is er voor verenigingen. Maar het wordt tegelijkertijd ook continu verbeterd dóór verenigingen. De komende tijd wordt gewerkt aan de optimalisatie van het platform, vernieuwd met recente ontwikkelingen en (actuele) thema’s en goede voorbeelden van verenigingen. Heb je tips of succesvolle praktijkverhalen die je graag wilt delen? Stuur dit dan naar assist@knvb.nl.
KNVB Assist

KNVB ASSIST