TIVOLI VE1

Wedstrijdverslagen 2

Het wel en wee van onze veteranen

Zoals in het vorige clubblad te lezen was, hielden de resultaten van onze veteranen dit seizoen nog niet echt over om het zo maar eens uit te drukken. In de eerste vier wedstrijden werd er maar één schamel puntje gesprokkeld, maar de laatste wedstrijd bij Waalre bood weer hoop. Maar in deze periode zou blijken: de ene wedstrijd is de andere niet, sterker nog: de ene helft is de andere niet.

11-11

Gestel VE2 – SV Tivoli VE1

9-2

Tegen Waalre werd er voor het eerst sinds lange tijd dit seizoen weer redelijk tot goed gevoetbald en zat er wel minimaal een puntje in, maar na wederom een afgelasting (Woenselse Boys zegde af) leek dat weer ijdele hoop. Ondergetekende en senior waren die wedstrijd – zoals later bleek: gelukkig – afwezig, want de Tivolianen werden naar verluid onder de voet gelopen. En ondanks dat de Gestelnaren het vandaag niet echt nodig hadden gezien de uiteindelijke uitslag, konden zij het niet laten om af en toe flink over de grens te gaan qua overtredingen. Enfin, een wedstrijd om heel snel te vergeten. Resultaat: 9-2.

18-11

SV Tivoli VE1 – Brabantia VE1

8-1

Terwijl ondergetekende in het Limburgse land zijn kunsten met drie pijlen aan de oche aan het vertonen was, waren de veteranen bezig aan hun wederopstanding. Na de afstraffing van vorige week kwamen deze week de rood-blauwe van d’n Brab op bezoek. Helaas voor hen bleek dit de verkeerde week om op De Heihoef te komen en veranderden zij in kanonnenvoer. Voor rust tilden Frans en Hakan, beide met twee doelpunten, de stand naar een comfortabele 4-0 voorsprong. Het meest bijzondere feit aan deze stand was, dat de 1-0 pas de eerste voorsprong voor de Tivolianen was dit seizoen en dat pas half november…! De tweede helft werkten Tivoli gestaag verder aan zijn voorsprong en had vooral Hakan het op zijn heupen, met nog eens drie doelpunten op zijn naam zette hij zijn totaal van vandaag op 5 en de tussenstand op 8-0. De treffer van Brabantia vlak voor tijd deed weinig af aan de klinkende overwinning en kon dus aan de wetenschap worden geschonken.

25-11

Gestel VE1 – SV Tivoli VE1

3-3

Na twee wedstrijden met totaal verschillende uitslagen was het afwachten wat de ontmoeting met het andere team van Gestel zou brengen. Vandaag werd er met Nick maar weer eens een debutant van stal gehaald en hij mocht gelijk in de basis starten. In het eerste kwart van de wedstrijd had Tivoli de overhand en leek er weinig aan de hand. Echter kwam Gestel prompt op een 1-0 voorsprong en dat deed de wedstrijd compleet kantelen. De Tivolianen waren allemaal het spoor bijster en zo keken zij met de rust tegen een 3-0 achterstand aan tegen een mindere ploeg. Ondanks de achterstand leefde er nog hoop bij Tivoli. Kort na rust kreeg Tivoli een vrije trap in de buurt van het strafschopgebied en Frans nam plaats achter de bal. Gestel bleek zijn trapkunsten te kennen, maar ondanks een extra man op de doellijn konden zij niet voorkomen dat Frans de 3-1 binnen schoot. De druk op het Gestelse doel nam toe en toen Mike een prima voorzet van onze debutant wist te promoveren tot assist was alles nog mogelijk, 3-2 met nog 25 minuten te spelen. Gestel beefde en dat bleek niet zonder reden. Drie minuten voor tijd ging Hakan met een lange sprint op weg naar de gelijkmaker. Op de rand van het strafschopgebied werd hij van achter onderste boven gegleden. Rode kaart dacht iedereen, maar niets bleek minder waar: slechts een vrije trap. Wederom nam Frans plaats achter de bal en hij zorgde met zijn tweede voor gerechtigheid: 3-3.