TIVOLI VE1

Wedstrijdverslagen 1

Het wel en wee van onze veteranen

Het seizoen 2017-2018 is alweer het negende seizoen sinds een veteranenteam bij onze SV hun herintrede hebben gemaakt. Sinds de start van het seizoen zijn er om uiteenlopende redenen slechts vier van de acht geplande wedstrijden gespeeld, waarin de resultaten ook nog eens wat te wensen over lieten.

02-09

Nuenen VE2 – SV Tivoli VE1

3-3

Hoewel een aantal veteranen (waaronder ook ondergetekende) nog onder de Canarische zon of elders in de wereld vertoefden, vond in het eerste weekend van september de seizoensopening al plaats. Na een aantal jaren afwezigheid stond weer eens een wedstrijd in en tegen Nuenen op het programma. Met weinig wissels verliep de wedstrijd anders dan gehoopt en kwamen de Tivolianen op een 2-0 achterstand. Eigenlijk uit het niets kwam Tivoli weer terug in de wedstrijd, maar toch was het Nuenen dat de overmacht bleef behouden en terecht op een 3-2 voorsprong kwam. Desondanks wist Tivoli vlak voor tijd alsnog de gelijkmaker aan te tekenen en zorgde invaller Hans V. met twee doelpunten voor het eerste (gestolen) punt van het seizoen.

09-09

SV Tivoli VE1 – RKVVO VE1

1-4

Na een uur voor de aftrap weer voet op Nederlandse bodem te hebben gezet was ondergetekende precies op tijd om de veteranen in hun tweede wedstrijd van het seizoen wel te kunnen bewonderen. Hoewel, al vrij snel zou blijken dat bewonderen in dit geval niet de juiste woordkeuze was. Met Patrick in de goal en Bert voor het eerst sinds lange tijd weer eens als speler in het veld keken de Tivolianen binnen no-time tegen een 0-3 achterstand aan. Oerse counters deden de Tivoliaanse defensie keer op keer de das om en de Tivolianen wisten nog steeds geen juist antwoord hierop te vinden. Op slag van rust zorgde Jaffa op aangeven van Arno met de 1-3 nog wel voor een sprankje hoop in de tweede helft. Deze hoop vervloog echter al snel toen vijf minuten na rust de 1-4 werd binnengekopt. Dit was tevens de eindstand en betekende de eerste nederlaag van het seizoen.

23-09

Braakhuizen VE3 – SV Tivoli VE1

4-0

Na een weekje rust doordat Brabantia zich had afgemeld mochten de veteranen weer de wei in of ja de wei… In het zonnetje op het Geldropse kunstgras stond de uitwedstrijd tegen Braakhuizen op het programma. Geheel tegen de traditie in werd er dit keer wel op tijd aan de wedstrijd begonnen. Zou dit een truc zijn om de Tivolianen in de war te brengen? Het leek er wel op, want al vrij vroeg in de wedstrijd keken de veteranen wederom tegen een 2-0 achterstand aan. Doelman Bert moest vervolgens geblesseerd naar de kant en werd onder de lat vervangen door Hennie. Zoals vooraf al aangegeven zou de tweede helft op het hoofdveld gespeeld gaan worden, zo gezegd zo gedaan. De scheidsrechter had er echter geen rekening mee gehouden dat het hoofdveld sinds kort ook uit kunstgras bestond, hier lagen zelfs nog meer rubberen korrels op. De veldwissel mocht echter niet baten voor de Tivolianen, want de tweede helft kende het zelfde scoreverloop als de eerste. En zodoende was de 4-0 nederlaag een feit.

28-10

Waalre VE1 – SV Tivoli VE1

2-1

Braakhuizen B heeft de wedstrijd tegen de Tivolianen afgelast en de week erop konden de Tivolianen zelf niet genoeg man op de been brengen tegen EFC. Tel daar de twee vrije weekenden in verband met de herfstvakantie bij op en je komt uit op ruim een maand zonder wedstrijd. Met genoeg rust, maar met slechts één punt op zak reisden de veteranen af naar Waalre. Een wedstrijd die meestal een nederlaag betekende. Al snel werd duidelijk dat Waalre niet meer het gevreesde Waalre van een aantal jaar geleden was en dus ging de wedstrijd redelijk gelijk op. Desondanks kwamen de veteranen, zoals te doen gebruikelijk dit seizoen, weer voor rust op een 2-0 achterstand. Maar gelet op het spel en de kansenverhoudingen was het dit keer wel tegen de verhouding in. Dus er was nog hoop. Kort na rust werden Rick en een Waalrese speler voor 10 minuten van het veld gestuurd. Daarna zorgde Jaffa voor de aansluitingstreffer, maar ondanks de vele kansen bleef het daarbij. Zodoende wachten de veteranen voor het eerst sinds de heroprichting en mede door het grote aantal afgelastingen zeker tot november voor hun eerste overwinning. De webryder, Marc van Hout