TIVOLI 1

TIVOLI 1 PERIODEKAMPIOEN

19-11-2017

Riethoven 1 - TIVOLI 1 2-2

(door Fred vander Horst; foto’s Jack Engelen) Na het succes van het vorig seizoen stond er vandaag alweer een titel op het spel en wel de eerste periodekampioen van 4e klasse F. Sint Nicolaas is weer in het land, en dat was te merken, later meer hierover. Onze jongens gingen voortvarend van start in deze wedstrijd waar ze aan een gelijkspel genoeg hadden. Na 5 minuten al een goede kans, helaas ver over geschoten. Na 10 minuten alweer een goed uitgespeelde kans, weer helaas gemist. Na 26 minuten de bal over na weer een goede mogelijkheid. Tot dusver geen enkele inbreng van Riethoven. In de 33e minuut een bal van Mike van Dijk op de lat, maar gelukkig had Joey Klaassen al de 0-1 binnen gekopt, zeer mooi doelpunt. Ook werd er net voor de pauze 0-2 gemaakt, die werd afgekeurd voor buitenspel. Ik denk dan ook, dat hun grensrechter Stevie Wonder heet, was zeer zeker geen offside. In de 2e helft weer goede kansen, o.a. Sammy stuitte soms op de goede doelman van Riethoven. De tegenstand werd feller en unfair soms. Scheids van Laarhoven vond het welletjes en gaf ons de zoveelste vrije trap, en de gele kaart voor Riethoven. Deze vrije trap werd door Leroy prachtig binnen geschoten, 0-2. dit was in de 70ste minuut, dus dachten wij 3 punten mee naar de Heihoef te nemen. Maar, zoals eerder vermeld, de Sint was in het land. Uit het niets kwam Riethoven terug in de wedstrijd door gestuntel en gemakzucht achterin, 1-2 in de 81e minuut, gevolgd door weer een goede kans van ons in de 83e minuut. En net als uit bij Cranendonck werd een zekere voorsprong weggegeven. Weer gestuntel achterin leidde dan ook naar de 2-2. Dit was 6 minuten voor tijd, terwijl Riethoven het eigenlijk alleen moest hebben van een grote werklust. Na deze toch wel teleurstellende uitslag was er daarna toch ook weer vreugde. SV Tivoli pakt eerste periodetitel, geweldig jongens en staf. Als deze zeer talentvolle boys eens wat rustiger worden en slimmer, gaat het voetballen hen een stuk beter af. Dit is een gegeven waar de technische staf ook al mee bezig is, alleen moeten de spelers het wel uitvoeren. Dus jongens, niet lichtzinnig worden en op eigen succes uit zijn, maar voor en met elkaar, dan komt de 2e titel ook weer naar de Heihoef. Rest mij te vermelden, dat ik het fijn vind, dat het goed gaat met ons clubke, proficiat.