Activiteiten veteranen

BERT DEKKER-TOERNOOI BRAAKHUIZEN

De Vets op toernooi

Op 13 mei mochten onze veteranen verschijnen op het Bert Dekker-toernooi, op uitnodiging van onze Braakhuizense vrienden reisden zij die zaterdag dus vol goede moed af richting Geldrop. Zoals te doen gebruikelijk bij de wedstrijden van veteranen begon dit toernooi pas laat, om 1500 UuR welteverstaan en dit alles gevolgd door een geheel verzorgd buffet. Maar voordat dat zover was, moest eerst de honger naar prijzen worden gestild. Het toernooi bestond uit twee poules van vier, gevolgd door onderlinge wedstrijden om de eindstand te bepalen. Dit alles zou plaats gaan vinden op een groot veld, dus het beloofde een slijtageslag te worden.

Tivoli – ’t Huukske 0-1

Voorafgaand werd er gesproken over een veteranentoernooi, maar in de eerste wedstrijd bleek hier niet veel van waar. Tegen een elftal met een gemiddelde ergens tussen de 25 en 30 jaar, zou de wedstrijd vooral bestaan uit tegenhouden. Dit tegenhouden ging vrij goed, zo goed zelfs dat de Tivolianen met vlijmscherpe aanvallen zich ook af en toe voor het vijandige doel konden melden. Echt gevaar bleef uit en de druk van ’t Huukske werd uiteindelijk te hoog voor de Tivoliaanse defensie: 0-1. Om met een cliché af te sluiten: het was een nederlaag met perspectief en er waren positieve punten te noteren.

Groesbeekse Boys – Tivoli 0-0

De tweede wedstrijd was weer tegen een onbekende tegenstander, maar de mannen uit Groesbeek waren wel behoorlijk op leeftijd, dus deze strijd zou gelijkwaardiger moeten zijn. Gedurende de wedstrijd bleek dit ook het geval. Hoewel de voorhoede van de Groesbekers oud oogde, kwamen zij er wel een aantal keren gevaarlijk uit. Maar doelman Patrick stond steevast op zijn post. Toch had Tivoli gedurende de hele wedstrijd het betere van het spel en de beste kansen, echter bleef de treffer uit waardoor een puntendeling het logische vervolg was.

Braakhuizen C – Tivoli 0-0

Het toernooi bleek een heuse veldslag, want de ene na de andere veteraan haakte af. Hierdoor werden Devon en Robbie opgetrommeld om hun debuut voor de veteranen te maken. Ook ondergetekende mocht de kicksen weer eens onder binden en stond aan de aftrap van wedstrijd nummer 3. Binnen dertig seconden kreeg junior op aangeven van Robbie al de beste kans van de wedstrijd om de score te openen, maar zijn inzet ging voorlangs. In het vervolg gooide Braakhuizen het op een fysieke strijd en met het nodige kunst- en vliegwerk wisten zij de Tivoliaanse aanvallen te stuiten. Ook zelf waren zij zo nu en dan gevaarlijk, maar wederom wisten beide doelmannen hun doel schoon te houden: 0-0.

7e/8e plaats: Geldrop – Tivoli 0-2

Hoewel de Tivolianen in drie poulewedstrijden slechts een tegendoelpunt hoefden te incasseren, zijn zij op wonderbaarlijke wijze toch laatste geworden in hun poule, dus resteerde de wedstrijd om de 7e en 8e plaats nog. Geldrop wilde het eerst beslissen met strafschoppen, maar na onderling beraad en wat leenspelers van Braakhuizen kregen zij toch een representatief elftal op de been en werd er “gewoon” gespeeld. Zonder aantekeningen wordt een verslag maken toch net even wat lastiger, maar eindelijk werd het net dan toch gevonden door de Tivolianen. Frans nam de zowel de eerste als de tweede treffer voor zijn rekening, maar de tweede werd onder uiterst dubieuze omstandigheden afgevlagd. Zelfs de arbiter wist niet precies waarvoor hij nou gefloten had. Enfin, binnen tien minuten was ook de tweede treffer een feit en was het pleit voor Geldrop beslecht. Al met al was er sprake van een bijzonder toernooi. Waar zie je normaal nog een toernooi waarin een team met maar een tegendoelpunt laatste wordt in zijn poule en dat de een na laatste in de totale eindstand afsluit met een positief doelsaldo? Tivoli kreeg het allebei op dezelfde dag voor elkaar, een unicum. Het buffet en de feestavond daarna was zoals gebruikelijk meer dan goed verzorgd, dus de Tivolianen kijken al uit naar de uitnodiging voor komend jaar! De webryder, Marc van Hout