Activiteiten Algemeen

De Sint was pas weer op De Heihoef

Hoor wie klopt daar…?!

Op 19 november van dit jaar stond het grootste kinderfeest van Nederland weer op het programma in onze kantine. Een kinderfeest zonder demonstraties van de pro’s en anti’s, zonder gevechten en andere toestanden, maar gewoon een gezellig kinderfeest! Jawel, ook dit jaar had de Sint weer tijd gevonden om de kleinste Tivoliaantjes te verrassen met een bezoek met aan zijn zijde liefst vier pieten. Vol goede moed togen de twintig kinderen in gezelschap van hun ouders ’s middags naar De Heihoef. De wedstrijd van de cluboudsten was afgelast, dus Sinterklaas was dit jaar ook echt de oudste. Maar voordat de Sint daadwerkelijk zou komen, konden de kinderen zich eerst nog uitleven in de kantine. Een vooruitgereisde Piet, die ondanks dat ie gewoon zwart was wel wat weg had van Jan Klaassen en speciaal was ingehuurd om de kinderen vooraf te vermaken, was daarbij de gangmaker. Er werd geknutseld, gezongen, verstoppertje gespeeld en gelachen, maar het was ook voelbaar dat de spanning langzaam aan het stijgen was naar het hoogtepunt van de dag. De Tivoliaantjes waren immers met maar een doel naar de kantine gekomen: een ontmoeting met de Sint, zijn Pieten en de cadeaus. Hoewel de Sint inmiddels al aardig wat jaartjes onze club bezoekt, is het toch wat lastig voor zo’n oude man om al zijn adressen te onthouden. Dus de kinderen moesten uit volle borst zingen, zodat de Sint wist waar hij moest zijn. En toen, toen had de Sint Pas de juiste weggevonden en vloog de deur open. Alle aanwezigen doken over elkaar heen om zoveel mogelijk strooigoed te bemachtigen. Toen de kantine eruit zag als een oorlogsgebied kon de Sint plaatsnemen op zijn stoel en waren alle kinderen aan de beurt om een voor een te horen of zij dit jaar wel lief waren geweest of dat zij mee moesten in de zak naar Spanje. Menig fotootje werd geschoten en kids genoten volop. Gelukkig waren alle kinderen lief geweest en kon Tivoli dus haar jeugdteams behouden in de tweede seizoenshelft. De pieten bleken een Lot uit de loterij en hielden wel van een Robbertje vermaak, dus zo gezegd, zo geDaan. Toen de Sint de kantine weer verliet om andere kinderen blij te maken, mochten de uitgepakte cadeautjes ten volste benut worden en was er geen houden meer aan. Het stof vloog in het rond en er werd driftig met het speelgoed gespeeld. Als dit een voorbode was voor 5 december, dan stond de ouders nog heel wat te wachten… De webryder, Marc van Hout (met wat hulp van de Sint en zijn redactiePiet)