Activiteiten Algemeen

Nieuwjaarsreceptie 2017

(van onze correspondent en webryder Marc van Hout) Traditiegetrouw opent SV Tivoli het jaar met de nieuwjaarsreceptie, waarbij de Tivolianen elkaar het beste voor het komende jaar kunnen wensen en waar de jubilarissen gehuldigd worden. Dit jaar zijn twee Peters de jubilarissen, namelijk Peter van de Laar voor 25 jaar en Peter van Heesewijk voor liefst 50(!) jaar onafgebroken lidmaatschap. Voorafgaand aan de receptie stond de mixwedstrijd tussen spelers en speelsters uit alle seniorenteams van onze club op het programma, echter kon deze vanwege de winterse omstandigheden geen doorgang vinden. Desondanks was duidelijk te merken dat Tivoli weer leeft. Waar de club een aantal jaar geleden blij mocht zijn als vijftig Tivolianen de receptie zouden bezoeken, ging dit jaar de teller over de honderd en stokte bij zo’n 110 leden! Toen de meeste eenmaal aanwezig waren, kon het officiële gedeelte van de receptie beginnen. Voorzitter Dré sprak het publiek als eerste toe, zijn boodschap en wens waren duidelijk: samen kampioen worden en samen Tivoli weer de grote club van weleer maken. Gelet op de Sportvisie van de gemeente staat Tivoli er op dit moment redelijk gunstig voor, alleen dit moet natuurlijk niet verslechteren om het voortbestaan niet in gevaar te laten komen. Daarna was het woord aan vicevoorzitter Jack. Hij had voor de gelegenheid weer de geschiedenisboeken geraadpleegd om het een en ander over de jubilarissen te kunnen vertellen. Peter van Heesewijk had zich helaas afgemeld voor de receptie, dus alleen Peter van de Laar zou vandaag gehuldigd worden. Een reeks aan kampioenschappen, diverse ereplaatsen en het record van oudste Tivoliaan ooit in het vaandelteam passeerden de revue, waarna Peter zijn verdiende erepenning en bijbehorende presentjes in ontvangst mocht nemen. Daarmee leek het officiële gedeelte ten einde, maar een tijd geleden heeft het bestuur besloten dat er nog iemand in het zonnetje gezet moest worden. Deze eer viel ten deel aan Peter Smulders, vorig jaar nog gehuldigd voor zijn veertig jaar lidmaatschap, werd naar voren geroepen. Al jaren zet hij zich op diverse manieren in voor de club. Denk hierbij bijvoorbeeld aan zijn jarenlange inzet als wedstrijdsecretaris en is hij al jaren betrokken als leider/coach van diverse elftallen. Meer dan terecht is het dus dat hij vandaag benoemd werd tot Lid van Verdienste. Zijn vrouw Marijke zat al die tijd al in het complot, maar voor Peter kwam het als een complete, welkome verrassing. Na de gebruikelijke foto’s was het officiële gebeuren van vandaag ten einde en kon de middag onder leiding van DJ Hans voortgezet worden. Toen de middag tegen het einde begon te lopen, maakte selectiespeler Joey Klaassen nog van de gelegenheid gebruik om zijn zangkunsten ten gehore te brengen en vervolgens hoofdtrainer Hans nog in het zonnetje te zetten en te bedanken voor de eerste seizoenshelft. Nadat Hans niet geheel vrijwillig nog even een korte speech hield en ook Niek Leatomu en captain Mike van Dijk nog even aan het woord waren geweest, ging het feestje weer vrolijk verder totdat het al lang donker was… Namens de redactie een gezond en sportief 2017!