Activiteiten 2022

SINTERKLAASMIDDAG

DE SINT WAS WEER EENS BIJ TIVOLI OP DE HEIHOEF

(van onze redacteur Jack Engelen met speciale medewerking van de Sint himself) Jawel hoor, op zaterdag 26 november jl. kwam de Sint weer bij Tivoli op de Heihoef en daarmee was op initiatief van de activiteitencommissie een aloude traditie in ere hersteld. Dat was alweer 3 jaar geleden, omdat die ellendige coronapandemie 2 keer roet in het eten gooide en er zo voor zorgde, dat 23 november 2019 de vorige keer was dat de Goedheiligman speciaal voor onze jongste jeugd, broertjes/zusjes en (klein-)kinderen van andere leden tot en met 9 jaar bij ons op bezoek kwam. Met zijn staf (zijn stok) en zijn andere staf (zijn Pieten) kwam hij samen met ons dit toch wel fantastische kinderfeest vieren. Tussen 13.45 en 14.30 uur verzamelden de kinderen zich onder begeleiding van hun ouders, grootouders, broertjes of zusjes en andere belangstellenden. Zoals altijd was er weer een vooruitgestuurde Piet, die de kinderen weer goed bezig hield met het samen zingen van liedjes en een soort “stoelendans” zonder stoelen. Dat was hartstikke leuk en de kinderen hadden daar zichtbaar veel lol in. Na het nodige gezang en zo’n 5 “stoelendansen” met afwisselende “winnaars” keek het gezelschap inmiddels vol spanning uit naar de komst van de Sint en zijn 2 andere Pieten. En ja hoor, iets voor 15.00 uur verschenen ze en terwijl de overige aanwezigen hen hartstochtelijk toezongen, betraden ze onze kantine. Net zoals 3 jaar geleden, toen we een primeur hadden met een verslag van “De Sint himself”, die als onze beschermheer en gastredacteur speciaal voor jullie in de pen klom, hebben we Hem voor dit clubblad weer kunnen strikken. Verderop gaan we daar dan ook mee verder. Voordat we dat doen, vermelden we nog, dat De Goedheilig man en zijn gevolg onder het gezang van enkele Sinterklaasliedjes tussen 16.00 en 16.15 uur ons weer verlieten en dat het weer een heel geslaagd evenement is geweest. Het is wel erg jammer en eigenlijk onacceptabel, dat van de 35 aangemelde kinderen er slechts 20 zijn komen opdagen. Natuurlijk zullen er bij zijn, die daar “legitieme” redenen voor hadden, maar dat kan lang niet voor alle “wegblijvers” gelden. Daarom hebben we de organisatoren geadviseerd om de overgebleven kadootjes niet na te bezorgen, behalve bij hen met een acceptabele “wegblijfreden”. Wij besluiten met het bedanken van alle vrijwilligers (we kunnen niet nalaten om Corian en Angelique met name te noemen) en sponsors, die dit fijne feest weer hebben mogelijk gemaakt. En dan nu het al aangekondigde verslag!

DE SINT OP BEZOEK

(van onze beschermheer en gastredacteur De Sint zelf) Dag lieve kinderen van SV Tivoli, Zoals gebruikelijk ben ik ook dit jaar weer te gast geweest in jullie kantine. Op zaterdag middag 26 november mocht ik met mijn Pieten ten tonele verschijnen. Enthousiast werden wij door de kinderen op het sportpark al begroet, zelfs nog voor we bij jullie kantine waren. Één Piet was echter al met jullie in de weer geweest voor we met z’n allen arriveerden. Het was een gezellige bedoening. Na onze binnenkomst en de diverse begroetingen, door zowel de ouders als de kinderen, kon ik plaats nemen op de speciale stoel die voor mij gereserveerd was. Daarna ging het feest verder met liedjes zingen, pepernoten strooien. De kinderen mochten vragen stellen, een mop vertellen of voor ons optreden. We hebben ook nog even gecontroleerd of de papa's en mama's net zo mooi konden zingen als vroeger. Natuurlijk kregen jullie papa's en mama's en opa's en oma's de gelegenheid om jullie samen met mij op de gevoelige plaat vast te leggen. De vooruitgestuurde Piet had ook al diverse cadeautjes neergelegd, dit waren vele zakken vol. Bij het uitdelen van die cadeautjes bleek al snel dat veel kinderen helaas niet aanwezig konden zijn. Ik heb mevrouw Janssen nog geïnstrueerd om deze cadeautjes bij de juiste kinderen te laten arriveren. Nadat alle cadeautjes uitgedeeld waren, mocht iedereen tegelijk de cadeautjes uitpakken. Die vrolijke koppies en lachende snoetjes van jullie op dat moment hebben mijn dag weer helemaal goed gemaakt. Na nog wat bedankjes en wat liedjes was het voor mij en de Pieten weer tijd om te vertrekken. Alle aanwezigen zetten het wel bekende " dag Sinterklaasje" in, dit was voor mij het signaal om maar weer op te stappen. Ik wil iedereen bedanken voor de gezellige middag en jullie kunnen er vanuit gaan dat de Sint Pas volgend jaar weer bij jullie voetenbalclub op bezoek komt. Groetjes van de Sint en zijn gevolg. Tot slot nog een fotoshow van deze middag: Foto’s © Jack Engelen