TIVOLI-JEUGD

Afsluiting Seizoen en Toernooien

Door Dion Bell

Seizoenafsluiting Jeugd 14-06-2019.

Ook dit jaar mogen we met meer dan 30 kinderen een mix-toernooi opzetten. Dit toernooi is tevens de eind opdracht voor de stagiaire Elias. Op 2 kleine veldjes 4x4 wedstrijden, waarbij 6 teams verdeeld waren in 2 poules. Eerst in pouleverband een hele competitie en hierna zijn de finalewedstrijden gepland. De wedstrijden gingen vaak gelijk op, waardoor het soms erg spannend was. Ook nu weer een groot aantal ouders actief geholpen, leiders, scheidrechters, in de kantine. Dan zie je maar weer dat op deze manier het een hechte, gezellige groep is. Mede namens de leiders, trainers wil ik iedereen bedanken voor het sportieve, gezellige afgelopen seizoen. We zijn nu toe aan die welverdiende vakantie, geniet ervan.

Toernooi Someren JO10

2e plaats, 2 wedstrijden ruim gewonnen 7-0 en 12-3, 1 gelijk tegen merfeldia, waarbij we niet goed de opdrachten uitvoerden, toch een goede uitslag. 1 verloren tegen Sterksel JO10-1, dit was tevens een tegensstander uit de najaarcompetitie. Toen was het een strijd wedstrijd welke we gewonnen hadden met 5-6, de enige wedstrijd die zij verloren hadden. Dus ik was nieuwsgierig wie iin laatste half jaar de grootste stap gezet had, dat was qua spel duidelijk. Nu speelde we ze van kastje naar de muur, kregen ontzettend veel kansen, maar keeper stond vaak erg goed opgesteld, en factor geluk was aan hun kant. Het was duidelijk dat wij een grotere stap gezet hebben in ontwikkeling. Voor mij bevestiging dat de hogere klasse tijdens de voorjaar competitie echt gewerkt heeft. Goed gewerkt jongens en een verdiende 2e plaats.

Toernooi Someren JO8

3e plaats Het was lekker weer, dus de ouders langs de kant waren tevreden. De kids moesten nog even wennen dat de wedstrijden kort zijn en vergeten daarom snel te scoren. Dat is toch meestal de truc bij een toernooi, snel scoren en zorgen dat je er geen tegen krijgt. Tijdens de 2e wedstrijd ging het een stuk beter, alleen was de tegenstander net iets te sterk. Bij de 3e wedstrijd moest het gebeuren, en ja hoor, snel gescoord en tegenhouden, de wedstrijd ging gelijk op. We konden tot het einde de voorsprong behouden 3-2 gewonnen. Helaas moesten we de laatste wedstrijd tegen de uiteindelijke nummer 1, die waren toch te sterk. Maar toch een verdienstelijke 3e plaats gehaald, een beker en een medaille. Goed gewerkt jongens en een verdiende 3e plaats.