Jeugdtoernooi JO13-1 bij Maarheeze op 4 september

De 1e test van het nieuwe seizoen voor JO13-1.

Poule-indeling:

• Vessem/DEES JO13-1 (3e klasse) • Maarheeze JO13-1 (3e klasse) • VVH JO13-1 (2e klasse) • Tivoli JO13-1 (3e klasse) Door de vakantie waren we maar met 11 spelers en hadden we een stand-in voor de keeper.

Tivoli JO13-1 - Vessem/DEES JO13-1

2-1

De 1e wedstrijd tegen Vessem/DEES begonnen we erg onwennig en rommelig. Naarmate de wedstrijd volgde, kreeg het positiespel steeds meer vorm. Iedereen ging steeds meer vanuit zijn eigen positie voetballen en daarmee volgden de kansen. De tegenstander had een hele grote middenvelder waarvoor we erg bang waren, hij zorgde ook voor het meeste gevaar. Gelukkig had hij geen goed schot, waardoor Pim (onze stand-in keeper) weinig moeite hoefde te doen als hij schoot. Na 15 minuten kregen we een penalty, deze werd benut en direct erna schoten we een aantal keer tegen de lat, waarbij de keeper van de tegen- stander zich vergrabbelde en met bal en al in de goal viel. Net voor tijd verkeek Pim zich op een hoog afstandsschot, eindstand gewonnen met 2-1.

Tivoli JO13-1 – Maarheeze JO13-1

1-1

We begonnen de wedstrijd op de manier waarmee we de vorige wedstrijd geëindigd waren, dat was positief om te zien. We deden eigenlijk alles goed, verdediging stond goed, creëerde kansen en hadden veldoverwicht. Dan is een gelijkspel een tegenvaller, we vergaten te scoren, we durfden niet te schieten vanaf 16 meter en maakte het niet af. Uiteindelijk scoorden we 1x en helaas had Pim pech bij een simpele bal waardoor zij gelijk konden maken.

Tivoli JO13-1 - VVH JO13-1

1-1

Bij winst zouden we 1e worden, dit gaf geen extra druk, maar juist meer motivatie. Het veldspel was goed, de trainer van de tegenstander viel dat zelfs op. Bij de corners was het een paar keer spannend, maar Pim hield zijn doel goed schoon. Weer scoorden wij als 1e en een 2e goal werd door de scheidsrechter niet opgemerkt, omdat de bal via een stalen buis hard terug kwam, leek alsof de paal geraakt werd. Met nog 1 minuut op de klok stond het nog steeds 1-0, een laatste lange bal werd onderschat door de verdediging en Pim was kansloos, waardoor weer een gelijkspel en daarmee een welverdiende 2e plaats. Wij zijn erg tevreden met het spel wat we hebben laten zien, dit geeft vertrouwen voor de toekomst.
TIVOLI JO13-1