TIVOLI JO13-1

TIVOLI JO13 KAMPIOEN

Op 13 mei jl. konden onze sterren van de JO13-1 kampioen worden in de gerenommeerde divisie 2G. Thuis tegen Nuenen moest het gebeuren en ze hebben die klus geklaard. De redactie sluit zich aan bij alle felicitaties, die zij ongetwijfeld hebben gehad. Wij hebben niemand minder dan de trainer/coach Andoni Uresti bereid gevonden hier een verslag van te maken, dat we hier natuurlijk met jullie delen. En we verfraaien een en ander met naar ons toegestuurde foto’s.

Kampioenswedstrijd (Divisie 2)

Tivoli J013-1 - Nuenen J013-1 5-2

Onze laatste wedstrijd was tevens meteen de belangrijke kampioenswedstrijd in de Divisie 2. Wij hadden minimaal één punt nodig om de titel veilig te stellen. De eerste helft verliep moeizaam tegen een zeer verdedigend en fysieke tegenstander. Na 15 minuten kwamen we op een 0-1 achterstand door een vrije trap. Ondanks dat we géén sterke 1e helft speeldem, kregen we drie grote kansen die er niet in gingen. In de rust stonden we 0-1 achter. In de rust hebben we de tactiek wat veranderd aangezien Nuenen zeer verdedigend speelde. De tweede helft kwamen we feller en beter voetballend uit de kleedkamer. Binnen 10 minuten in de tweede helft stonden we met 2-1 voor, door twee vrije trappen van Jantje. Daarna kregen we steeds meer ruimte en ging ons niveau en combinatievoetbal steeds beter lopen. Dat zag je ook in de score en we liepen snel naar een 4-1 voorsprong door twee doelpunten van Daahen. Nuenen kon nog iets terug doen, het werd 4-2. Twee minuten voor tijd scoorde Daahen zijn derde doelpunt van de wedstrijd. En daarna kon het feest beginnen en waren we officieel kampioen. Na de wedstrijd hebben de spelers een mooie trofee gekregen en hebben we de dag afgesloten door gezamenlijk frietjes te eten. Een zeer geslaagd seizoen, en we kunnen ons nu opmaken op weer een mooi seizoen bij Tivoli.